Řada fanoušků si možná onu tragédii stále pamatuje. Záběry nehody obletěly svět, média psala o nepochopitelné smrti šampiona. Ve světě rychlých kol se pro 1. květen 1994 vžilo označení „nejčernější den motorsportu“.

Každý v té době věděl, že Imola leží v Itálii, kousek od města Boloňa.

Jenže… Postupem času tradiční okruh stárl a chřadl, formule z něj zmizela v roce 2006 (po sedmém triumfu Michaela Schumachera).

Zůstal tu jen trh s historickými auty, jezdily sem hrát kapely. Ale závody? Kdepak.

Přesto má tenhle příběh minimálně pro Imolu svůj happy end. Areál Autodromo Enzo e Dino Ferrari neupadl v nemilost. Letos získal zpět formuli!

Ale pěkně popořadě nejdříve se sem podívají cyklisté.

Jakkoli to zní divně, dnes tu začíná mistrovství světa.

„Je symbolické, že se šampionát nakonec uskuteční, a to právě v Itálii. Jde o další důkaz toho, že se život vrací k normálu,“ konstatoval šéf Mezinárodní cyklistické unie David Lappartient.

Ano, někteří cyklisté protočili panenky, profil se jim nelíbí, nepřihlásili se. Jenže o zvláštnost úplně nejde, na zdejším asfaltu se už peloton proháněl třeba v rámci tradičního podniku Giro d'Italia a kdysi dávno při mistrovství světa v roce 1968.

„Počítám s tím, že trať bude hodně těžká,“ řekl český reprezentační trenér Tomáš Konečný.

Češi vyšlou do akce čtyři ženy a čtyři muže. Velmoci jako Itálie či Francie nasadí do silničního závodu třináct reprezentantů…

Až se Imolou proženou profíci na dvou kolech, vše se začne chystat na hvězdy F1. Datum? 1. listopadu.

Nostalgie zasáhne Kimiho Räikkönena - jen a pouze finský veterán pamatuje zatáčky Rivazza nebo Tosa.

A mimochodem, po vstupenkách na tribuny se jen zaprášilo. Úřady dovolily prodat 13 tisíc lístků, v úterý byly pryč během pár minut.