"Gratulací jsme přijali dost, až mě to docela překvapilo. Snad celá špička nám přišla podat ruku a pogratulovat k výkonu," řekl Kopecký. Šestého Solberga předstihl v devatenácti rychlostních zkouškách o pouhých sedm vteřin, zkušený norský pilot prý přijal porážku sportovně. "Před cílovou rampou jsme se spolu bavili. Probrali jsme různé věci, třeba to, jak máme kdo nastavené auto," uvedl český jezdec.

Kopecký zatím kvůli různým povinnostem neměl čas úspěch oslavit. "Zatím jsme to nestihli. Určitě ale s klukama a celým týmem posedíme. Patří jim obrovský dík, že to vydrželi a auto po naší nehodě ve Finsku fungovalo bez problémů," poukázal Kopecký na fakt, že na předchozí světové rallye při havárii značně poničil svůj vůz Škoda Fabia WRC.

Úvod se vydařil lépe než loni

V Německu však na něm následky nehody nebyly znát. Kopeckému se dařilo hned od první rychlostní zkoušky, držel se v elitní desítce a od páté erzety i na bodovaných pozicích. "Už po testu, který jsme v Německu před rallye absolvovali, jsem byl spokojený. Říkal jsem si, že to osmé místo bychom mohli utrhnout. Celou dobu se mi jelo fantasticky. I proto, že tam byla obrovská podpora fanoušků z Čech," uvedl Kopecký.

Pilot Czech rallye teamu Kopecký se v Německu představil již popáté a na rozdíl od loňského roku se mu vydařila už první etapa. "Věděl jsem, že loni jsme tam měli nějaký problém, tak jsme se na to chtěli zaměřit. Věřil jsem, že tam letos nebudeme tolik ztrácet," řekl Kopecký, který se na druhou stranu hodně těšil na sobotní program. "Druhý den tam byly rychlé vložky českého charakteru, které bychom mohli dobře zvládnout, což se nám povedlo," pochvaloval si.

Kopecký vyrovnal svůj nejlepší výsledek v MS

Po velkém boji nakonec v Německu zopakoval své maximum ve světovém šampionátu. "Loni ve Španělsku jsme poprvé jeli takhle vepředu, což bylo hodně psychicky náročné. Třetí den jsme navíc měli poměrně velký náskok před šestým místem a museli jsme ho jen udržet, což je vždy to nejhorší. Tady v Německu se bojovalo až do konce a člověku to ani nepřišlo," porovnal obě pátá místa. Před rokem zaostal Kopecký v Katalánsku za vítězným Loebem o necelé tři minuty, tentokrát kvůli sobotním problémům s motorem se jeho ztráta vyšplhala těsně nad tři minuty. V obou případech se ale dostal k maximu své fabie, která má výrobní specifikaci 2005.

"Asi to tak bude. Člověk musí být soudný. Dá se přemýšlet, kde by se dalo zrychlit a několik desítek vteřin za celou rallye, tedy 360 soutěžních kilometrech, bychom tam našli. Ale rozhodně by to nebyly minuty," řekl Kopecký.

Budoucnost je nejasná

Vzhledem k tomu, že automobilka Škoda svůj program na podporu rallyeového sportu v současnosti prakticky zastavila, musí Kopecký přemýšlet, jakým směrem se budou jeho kroky dále ubíral. "Letos nás ještě čeká Korsika, Španělsko a Anglie. Mám ale malinko obavu, že tahle sezona je pro nás s WRC poslední," uvedl Kopecký, který by rád pokračoval za volantem škodovky.

"Jednání pokračují, ale vše je ve stadiu prvních kroků. Viděl bych to na dvě šance - mistrovství světa s WRC nebo nastoupit někdy v polovině roku s vozem kategorie S2000," poukázal Kopecký na fakt, že mladoboleslavská automobilka plánuje vrátit se do rallye se speciálem Škoda Fabia S2000. Ten však momentálně existuje podle všeho jen na papíře.

Prokop konečně poznal vítězství

JIHLAVA, TRIER - Až čtvrtý start v letošním juniorském šampionátu v rallye přinesl posádce týmu Jipocar Racing Martin Prokop - Jan Tománek maximum bodů do tabulky seriálu. Česká dvojice v průběhu Německé rallye doslova excelovala. Prokop opanoval deset rychlostních zkoušek a do cíle přijel s téměř padesátisekundovým náskokem před novým lídrem seriálu, Estoncem Aavou. Skvělý výkon znamenal v celkové klasifikaci jedenáctou příčku.

Skvělý vstup

„Jsem nesmírně šťastný. Vítězství však nebylo tak jednoduché, jak vypadají výsledky. Naopak Německá rallye je nesmírně náročná a je zde jednoduché udělat chybu. Doufám, že ve vítězném tažení budeme pokračovat i na dalších závodech v Katalánsku a na Korsice,“ radoval se šťastný vítěz.

Přitom Německá rallye nikdy nepatřila k Prokopovým oblíbeným, přestože přiznal, že je vlastně jeho domácí tratí. Teď ji možná vezme na milost.
„Na asfaltu mi rychlost nechybí. Doufám, že zde mohu pomýšlet na špičkový výsledek,“ řekl před startem jihlavský jezdec.

Prokop s Tománkem vstoupili do Německé rallye podobně impozantně jako ve Finsku. Ve všech šesti rychlostních zkouškách první etapy v okolí řeky Mosely vyhráli a vytvořili si minutový náskok před druhým Aavou. „Po výpadku ve Finsku jsem nebyl v jednoduché situaci, ale úvodní časy mě rychle uklidnily,“ oddechl si Prokop.

Drobné problémy  naštěstí zvládli

V úvodu druhého dne však Aava začal Prokopův náskok stahovat. „Úvod etapy byl hodně složitý. Nemohl jsem se dostat do rytmu, čímž jsem se dopustil drobných jezdeckých chyb, naštěstí jsme zdárně ustáli i jednu krizovku. Na obou vojenských vložkách jsme Urmovi zpětně odskočili a odsunuli ho do klidnější vzdálenosti,“ uvedl čtyřiadvacetiletý pilot.

V závěrečném dni si už Prokop náskok bez větších problémů pohlídal. „Opět musím poděkovat celému týmu za přípravu auta. Roman Kresta nám opět pomohl najít výtečné nastavení, ale největší dík patří českým fanouškům. V takové atmosféře se závodí fantasticky,“ zasnil se Prokop.

Rallye Deutschland 2007

WRC

1. Loeb - Elena (FRA, Citroën C4 WRC) 3:27:27,5

2. Duval - Pivato (BEL, Citroën Xsara WRC) + 20,3

3. Hirvonen - Lehtinen (FIN, Ford Focus WRC) + 1:19,1

4. Grönholm - Rautiainen (FIN, Ford Focus WRC) + 1:36,5

5. Kopecký - Schovánek (CZE, Škoda Fabia WRC) + 3:07,1

6. P. Solberg - Mills (NOR/WAL, Subaru Impreza WRC) + 3:14,7

7. Gardemeister - Honkanen (FIN, Citroën Xsara WRC) + 3:37,5

8. Latvala - Anttila (FIN, Ford Focus WRC) + 5:29,3

9. Wilson - Orr (GBR, Ford Focus WRC) + 11:04,2

10. Wilks - Pugh (GBR, Ford Focus WRC) + 19:47,8

Průběžné pořadí MS:

1. Grönholm 80

2. Loeb 72

3. Hirvonen 63

4. P. Solberg 29

5. Sordo 28

6. H. Solberg 28

13. Kopecký 8

Pohár konstruktérů:

1. BP Ford World Rally Team 143

2. Citroën Total World Rally Team 102

3. Subaru World Rally Team 53

4. Stobart VK M-Sport Ford Rallye Team 50

5. ÖMV Kronos Citroën World Rally Team 35

6. Munchi's Ford World Rally Team 8

JRC

1. Prokop - Tománek (CZE, Citroën C2 S 1600) 3:52:26,9

2. Aava - Sikk (EST, Suzuki Swift S 1600) + 49,5

3. Rautenbach - Senior (ZIM, Citroën C2 Super 1600) + 2:15,9

4. Burkart - Kölbach (GER, Citroën C2 S 1600) + 4:24,1

5. Béreš - Starý (SVK, Renault Clio S 1600) + 8:49,6

6. Mölder - K. Becker (EST, Suzuki Swift S 1600) + 9:22,4

7. Bonato - Boulloud (FRA, Citroën C2 - R2) + 13:05,6

8. Pärs - Järveoja (EST, Suzuki Swift S 1600) + 13:21,4

Průběžné pořadí JRC:

1. Aava 32 bodů

2. Andersson 28

3. Sandell 19

4. Mölder 17

5. Prokop 16

6. Burkart 14

7. Béreš 13

8. Rautenbach 11