O pozice na pomyslných stupních vítězů budou bojovat Tomáš Enge, Jaroslav Janiš, Tomáš Kostka, Robert Pergl, Jan Charouz a tým Škoda Charouz Racing System, jehož monopost bude řídit mimo jiné bývalý pilot formule jedna Alex Yoong z Malajsie.

Nejvyšší ambice má tradičně česká okruhová jednička Enge, jenž opět usedne do továrního vozu Aston Martin. Liberecký rodák v předešlých pěti letech zajel v kvalifikaci nejlepší čas ve své třídě, letos se mu to však nepodařilo. Zelený aston byl ve třídě GT1 klasifikovaný až na desátém místě. Stejně jako ostatní týmy totiž nemohli ani Enge a spol. kvůli dešti v druhé části kvalifikace v noci ze čtvrtka na pátek zlepšit svůj dosažený čas ze středy.

Nejlepšího výsledku v absolutním pořadí dosáhl tým Škoda Charouz Racing System, který si vybojoval pozici v šesté řadě na startovním roštu. "Škoda, že v první, středeční kvalifikaci jsme trochu zaspali a ztratili deváté místo. Zbytečně jsme otáleli s výjezdem na trať v poslední fázi jízd. Ale pro závod to vlastně není vůbec důležité. Je přece tak dlouhý," uvedl manažer týmu Antonín Charouz.

Jeho "svěřenci" zatím plní předzávodní plány, kterými je boj o pozice kolem desátého místa. "V první řadě chceme dojet, ale rozhodně nepojedeme pomalu. V obrovské konkurenci nejen továrních, ale i dalších silných a zkušených týmů pro nás bude velkým úspěchem desáté místo," řekl na nedávné tiskové konferenci Charouz, jehož devatenáctiletý syn Jan bude nejmladším účastníkem závodu.

Zbývající tři Češi na startu Le Mans se střídají za volanty vozů kategorií GT1 a GT2. Janišův Spyker Squadron je zatím díky jeho kvalifikačnímu výkonu mezi GT2 devátý, Convers Menx Team s Kostkou a Perglem je v silnější "jedničce" patnáctý.

Hlavními favority závodu, který bude odstartován v sobotu v 15:00, jsou tovární posádky Audi. Před rokem se jim jako prvním v historii podařilo v Le Mans triumfovat v monopostu s dieselovým motorem. Letos už je následovala většina favoritů, a tak se dá čekat, že opět bude nejlepší vůz poháněný naftou.

Kvalifikaci zajel nejlépe druhý tým Peugeotu. Na prvních pěti místech jsou však pouze zástupci dvou hlavních týmů.

Výsledky kvalifikace:

1. Team Peugeot Total 2 (Lamy/Sarrazin/Bourdais; Peugeot 908 Hdi FAP) 3:26,344, 2. Audi Sport North America (Capello/Kristensen/McNish; Audi R10 TDI) -0,572, 3. Team Peugeot Total 1 (Gene/Minassian/Villeneuve; Peugeot 908 Hdi FAP) -1,380, …11. Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd (Yoong/Mücke/Charouz; Lola B07/17 Judd) -11,3931, 34. (10. v GT1) Aston Martin Racing (Enge/Herbert/Kox; Aston Martin DBR9) -29,370, 46. (15. v GT1) Convers Menx Team (Kostka/Pergl/Vasiljev; Ferrari 550 Maranello) -42,744, 49. (9. v GT2) Spyker Squadron (J. Janiš/Hezemans/Kane; Spyker C8 Spyder GTR2) -45,254.