Úspěch srovnatelný s triumfem desetibojaře Romana Šeberleho na olympijských hrách 2004 a s vítězstvím tenistky Petry Kvitové ve Wimbledonu

"To, že je jediným olympijským vítězem, mu pochopitelně pomohlo, nyní je nejpopulárnějším a nejžádanějším sportovcem v Česku," řekl Černošek, který se rozhodl Krpálka zařadit do svého StarTeamu v roce 2014 těsně předtím, než vyhrál mistrovství světa.

"Byla to skvělá volba, stal se mistrem světa a olympijským vítězem. Pro každou marketingovou agenturu je úřadující olympijský vítěz svatým grálem. Zlato Lukáše si dovolím přirovnat k olympijskému vítězství Romana Šebrleho v Aténách či triumfu Petry Kvitové ve Wimbledonu," dodal.

Zlatá medaile bude po zásluze finančně oceněna

Za zlatou medaili získá Krpálek od ČOV odměnu 1,75 milionu korun, ještě více však může získat na marketingových smlouvách. "Teprve teď probíhají klíčová jednání, ale řádově lze konstatovat, že hodnota medaile jsou jednotky milionů korun," tvrdí Černošek, který je prý už blízko prvním dohodám.

"My sami vedeme několik velmi seriózních jednání, která jsou poměrně daleko. Vedle toho se ozývají zájemci s více či méně kvalifikovanými a znalými poptávkami. Je jasné, že olympijský vítěz nebude účinkovat v jednorázové celostátní produktové reklamě za sto tisíc korun. Jednou z našich priorit jsou dlouhodobé kontrakty," řekl Černošek.

Lukáš Krpálek jako osobnost

Vedle samotného sportovního úspěchu může Krpálkovi pomoci lépe se "prodat" i to, jak během her vystupoval jako osobnost. "V případě Lukáše vyšel dokonalý mix, kterému snad nechybí vůbec nic. Vlajkonoš, rok ženatý, čerstvý otec, slib mrtvému kamarádovi… A k tomu suverénní vítězství. Nešlo by to naplánovat lépe. Protože toto se plánovat nedá, navíc nejsem příznivcem umělých marketingových produktů, je to o to cennější," uvedl Černošek.

Na druhou stranu upozornil, že je třeba současnou popularitu maximálně využít, jelikož Krpálek na rozdíl například od tenistů nemá příliš šanci popularitu stabilně přiživovat. "Nic netrvá věčně a olympijské hry, které ho posunuly mezi největší sportovní osobnosti země, budou opět až za čtyři roky. Třeba tenisté mají podobných příležitostí, aby se probojovali na titulní stránky novin, až šest do roka, když ke grandslamům připočtu finále Davis Cupu či Fed Cupu a Turnaj mistrů," připomněl Černošek.

Černošek a "jeho" tenis

Právě na tenisty se jeho agentura specializuje, mohl tak slavit i bronzové medaile Petry Kvitové a Lucie Šafářové. "Jako majitel České sportovní jsem velmi spokojen. Jistě i proto, že mou hlavní doménou je tenis a naši tenisté v Riu rozhodně nezapadli. Ať už jde o atmosféru či zájem, který svými výkony a pozitivními vystoupeními, nejen na kurtech, vyvolali," řekl Černošek.

Jeho agentura zastupuje také další olympioniky Pavla Masláka, Vítězslava Veselého, Alexandera Choupenitche, Miroslavu Topinkovou Knapkovou, kterým medaile naopak unikla. "Jistě, mohl bych zmiňovat, kdyby… Ale jsem pokorný a raduji se z úspěchů, kterých jsme dosáhli, nejen jako Česká sportovní, ale celá Česká republika," dodal Černošek.