Doprava ke stadionu byla krátce narušena aktivisty, kteří protestovali proti policejní brutalitě. Aktivisté na protest zablokovali provoz městské dráhy, načež policie sedmnáct z nich krátce zadržela.

Agentura Reuters píše, že na 300 jiných demonstrantů se vydalo z jednoho parku na pochod ke stadionu, u jehož bran většina z nich poklekla. Napodobili tím gesto hráče sanfranciského klubu Colina Kaepernicka, který předloni tento trend poklekání zahájil. Od té doby se k němu připojily desítky sportovců.

Díky tomu, že se zahájení Super Bowlu obešlo bez poklekání, někteří fanoušci byli údajně potěšeni. Samo finále se díky tomu obešlo bez kontroverze. Někteří příznivci amerického fotbalu totiž poklekání považovali buď za neuctivé vůči národní vlajce, nebo už byli kampaní unaveni.

Národní hymnu v amerických sportovních arénách hrají a zpívají před zahájením každého ligového utkání.

Prezident Trump dal k protestu několikrát najevo svůj odmítavý postoj. Na konci loňského září vyzval vedení Ligy amerického fotbalu (NFL), aby těm sportovcům, kteří dávají najevo své názory během americké hymny, znemožnilo hrát. Fanoušky pak vyzval, aby hry bojkotovali.

Zdroj: Youtube

Zpěvák Justin Timberlake v poločase finále ligy překvapil diváky poctou Princeovi. Předloni zesnulý zpěvák a skladatel se objevil na plátně a vypadalo to, jako by s Timberlakem za klavírem zpíval duet. Prince byl rodákem z Minneapolisu, kde se Super Bowl koná.

O titul se utkaly celky New England Patriots a Philadelphia Eagles. Zápas zahájila americkou hymnou zpěvačka Pink. Americký tisk její vystoupení – i navzdory zpěvaččinu nachlazení – zhodnotil slovy „emocemi nabité provedení“.

Zápas, který vyhráli Philadelphia Eagles 41:33, přenášela televizní stanice NBC.

NFL na show o poločase Super Bowlu vynakládá nemalé prostředky a reklamní přestávka v poločase představuje nejdražší reklamní čas na světě. Jeden půlminutový spot odvysílaný během Super Bowlu letos vyšel nejméně na pět milionů dolarů. I tak – nebo právě proto – se značky předhánějí v tom, co předvedou.

Zdroj: Youtube

„Očekáváme, že 4. února vytvoříme rekord v jednodenním výnosu vytvořeném jednou televizní společností,“ uvedl před zápasem pro americká média Dan Lovinger, výkonný prezident společnosti NBC Sports Group zodpovědný za prodej reklamního času.

Není divu, protože samotný Super Bowl je nejsledovanější akcí v americké televizi a každý rok přitáhne přes 100 milionů diváků.