Evropský pohár tahačů se přehoupne do druhé půlky v Německu ve dvousettisícovém kotli fanoušků
Celé startovní pole se obává deště. Důvod je jasný. Hned na konci rovinky je velmi komplikovaná „vracečka“. „Ze 160 km/h se najednou jede čtyřicítkou. Pokud některý z vedoucích jezdců udělá chybu, je zle. Nurburging chyby neodpouští. A troufám si říct, že i mistři jízdy na vodě se děsí deště,“ říká Vršecký.
Jenže předpověď je špatná.Ve čtvrtekbylo na okruhu nedaleko Bonnu pouhých 13 stupňů a stále poprchávalo. „Nemám z toho radost, ale i na vodě se dá jet,“ uvedl po čtvrtečnímtréninku roudnický pilot.
Přecijen má na legendární okru dobré vzpomínky. V roce 1998 si zde prodělal svou truckovou premiéru. O pět let později pak Vršecký vyhrál na tomto okruhu svůj vůbec první pohárový závod, když za sebou v dešti nechal Gerda Korbera. „Nürburgring je okruh, který je možné stejně tak milovat, jako nenávidět. V mém případě převažuje láska,“ tvrdí Vršecký, který si v minulých dvou sezónách dojel v jednom z pohárových závodů vždy pro druhé místo. „Není nikterak technicky náročný, dá se na něm předjíždět na několika místech. Stejně tak je ale hodně záludný.“
Skutečnost, že se vedle Španěla Albaceteho může stát prvním jezdcem, který vyhraje na Nürburgringu závod v obou třídách Vršeckého nikterak nesvazuje. „Bylo by to pochopitelně velmi milé, nicméně více než umístění mě zajímají body. Na druhou stranu, k těm vede nejkratší cesta přes vítězství. Pokud možno po oba dny. Nevím ale, jak by se to líbilo Markusovi,“ vzpomenul jméno svého stájového kolegy Švýcara Bösigera.
Ten zatím s přehledem vede dosavadní průběh evropské šampionátu. Vršecký je druhý za obhájcem titulu Albacetem. Závodem v Německu se jezdci dostanou do druhé poloviny sezony. Budou mít za sebou pět klání a před sebou čtyři. Po skoro dvouměsíční prázdninové pauze se bude opět závodit až v Mostě.
Nürburgring se vrací do termínového kalendáře EP po roční pauze (loni se jel jen jako „zvací“ závod). „Pohybuji se ve světě truckracingu hodně dlouho, ale Nürburgring a atmosféra s ním spojená s sebou vždy přináší jistou dávku nervozity,“ potvrzuje technický ředitel Buggyry Mario Kress,
Do Německa se vydal i tým jabloneckého pilota Frankieho Vojtíška. Bohužel stále bez svého hlavního aktéra, který je od závodů v Albacete nemocný. S jeho renaultem s číslem 10 pojede, jako v Nogaru, britský jezdec Ross Garrett. Za volant druhého vozu s číslem 22 zasedne Rakušan Markus Altenstrasser.