V pátek sice zahájil soutěž nejlépe Grönholm s Fordem, ale v odpolední druhé polovině se propracoval do čela Loeb za volantem Citroënu a už vedení nepustil. Na ostrovních asfaltových silnicích vyhrál před domácími fanoušky dohromady devět z 15 odjetých erzet. Úplně první měřený test byl kvůli neukázněným divákům zrušen.

Během víkendu Loeb svůj náskok už jen zvyšoval a nakonec porazil finského rivala téměř o půl minuty. Třetí skončil Španěl Daniel Sordo s druhým Citroënem, který svému týmovému kolegovi vydatně pomáhal. Když erzety nevyhrával Loeb, pak jim dominoval právě Sordo. Francouzský šampion zvítězil na třetí rallye za sebou, z třinácti soutěží v této sezoně sedmkrát nenašel přemožitele. Dnešní triumf je jeho 35. v kariéře.

"Zase jsme vzali Marcusovi aspoň dva body. Lépe než první jsme skončit nemohli a bohužel se nikdo další mezi nás nedostal. Každopádně jsme na tom ale lépe než před dvěma závody, kdy to bylo o deset," konstatoval Loeb. Grönholm podruhé během týdne musel uznat, že na asfaltu na Loeba neměl. "Byl jsem bez šance, takže druhé místo je výborné. Před vyvrcholením sezony to pořád nevypadá špatně," uvedl lídr šampionátu.

Kopecký se v měřených testech neustále pohyboval kolem desátého místa a dlouho atakoval bodované pozice. Na ně mu definitivně pomohl v sobotu až po skončení druhé etapy Francois Duval, neboť kvůli technické závadě nebyl schopen dojet ve stanoveném času do servisu. Dnes si Kopecký s navigátorem Filipem Schovánkem ještě polepšili, díky dvěma bodům poskočili do elitní desítky pořadí MS a zároveň si spravili chuť po nevydařené Katalánské rallye, která se jela před týdnem.

"Do etapy jsme vstupovali s jasným cílem dokončit soutěž bez jakýchkoliv komplikací. Pochopitelně jsme sledovali posádky za námi, abychom nedopustili nějaké drama," uvedl Kopecký v tiskové zprávě svého týmu. "Sedmé místo je vynikající a skutečně si ho cením. Abychom ale mohli bojovat o vyšší příčky, potřebovali bychom větší výkon a točivý moment motoru," pokračoval Kopecký.

Martin Prokop zakončil sezonu v JRC vítězstvím

Martin Prokop s Janem Tománkem dovedli svůj speciál Citroën C2 S1600 na Korsice k druhému vítězství v sezoně, čímž definitivně uhájili třetí příčku v konečné klasifikaci juniorského šampionátu. Vítězstvím na Korsice česká dvojice navázala na výsledky z Německa a Katalánska, čímž potvrdil svou příslušnost k nejužší juniorské špičce. Celková třetí příčka v JRC znamená pro českého pilota i možnost zúčastnit se testování továrního týmu Citroën Sport, které by mělo obsahovat i možnost okusit speciál Citroën C4 WRC.

„V podstatě jsme dnes pokračovali v tempu z druhé etapy. Vzhledem k vývoji jsme nemuseli nějak zrychlovat, spíše jsem se vyhýbal všem kamenům, dírám, snažil jsem se ani příliš nezkracovat trať. To nás samozřejmě stálo dost času, ale mohli jsme si to dovolit. Před startem posledního testu jsem byl hodně nervózní. Stále jsem měl na paměti loňský ročník, kdy se jelo na stejných vložkách. Hlavně jsem nechtěl chybovat, což společně s defektem mohlo zásadně ovlivnit konečné výsledky. Z vítězství mám samozřejmě obrovskou radost. V první etapě jsem dokázal, že bychom mohli držet krok i s továrními jezdci Suzuki, po jejich problémech už nebylo nasazení takové a spíše jsme si kontroloval svůj náskok před Bérešem, jenž nás stále mohl předstihnout v konečném pořadí juniorského šampionátu. Při pohledu na konečnou klasifikaci mě bude výpadek ve Finsku mrzet ještě více,“ uvedl v cíli šťastný Martin Prokop.

Pro jezdce seriálu JRC byla rallye na Korsice poslední, Prokop se ale stejně jako Kopecký ještě představí na britských ostrovech, kde pojedou s produkčním Mitsubishi Lancer Evo IX. Piloty v hlavní kategorii čeká první ze tří zbývajících soutěží za dva týdny v Japonsku.

Korsická rallye

WRC:

1. Loeb (Fr./Citroën) 3:28:31,6, 2. Grönholm (Fin./Ford) -23,7, 3. Sordo (Šp./Citroën) -44,3, 4. Latvala (Fin./Ford) -2:30,5, 5. P. Solberg (Nor./Subaru) -2:42,1, 6. Atkinson (Austr./Subaru) -3:53,8, 7. Kopecký (ČR/Škoda) -8:02,9, 8. Pons (Šp./Subaru) -9:34,2, 9. H. Solberg (Nor./Ford) -10:12,2, 10. Bettega (It./Ford) -18:20,8

Pořadí MS (po 13 z 16 závodů):
1. Grönholm 104 bodů, 2. Loeb 100, 3. Hirvonen (Fin./Ford) 74, 4. Sordo 45, 5. P. Solberg 38, 6. Atkinson 29, … 10. Kopecký 10.

Pohár konstruktérů:
1. BP-Ford 178, 2. Citroën 147, 3. Subaru 71, 4. Stobart Ford 58, 5. Kronos Citroën 39, 6. Munchi's Ford 6.

JRC:

1. Prokop (ČR/Citroën C2 S1600) 3:52:31,1, 2. Béreš (Slov./Renault Clio S1600) -12,5 3. Bonato (Fr./Citroën C2 S1600) -1:14,2, 4. Andersson (Švéd./Suzuki Swift S1600) -2:18,0, 5. Augoyard (Fr./Renault Clio R3) -5:08,2, 6. Cortinovis (Ita./Renault Clio S1600) -6:13,0, 7. Burkart (Něm./Citroën C2 S1600) -6:13,1, 8. Rautenbach (Zim./Citroën C2 S1600) -6:30,1, 9. Kosciuszko (Pol./Suzuki Swift S1600) -6:54,7, 10. Barral (Fr./Renault Clio R3) -17:42,2

Konečné pořadí:

1. Andersson 43, 2. Aava (Est.) 38, 3. Prokop 34, 4. Béreš 26, 5. Mölder (Est.) 20, 6. Sandell (Švé.) 19, 7. Burkart 18, 8. Rautenbach 16, 9. Bonato 10, 10. Cortinovis 9.