Ještě víc než oslavy však fanoušky zajímá: předvede se někdy na domácí půdě? „Zazávodil bych si tu moc rád. Dočkáme se. Snad už za tři roky,“ předpověděl Šonka.
Dlouhá smlouvání
Dřívější „příchod“ letecké show je vyloučený. Proč? „O závod v centru Evropy, kde základna fanoušků neustále roste, by organizátor stál. Jde jen o to, co je třeba splnit,“ podotkl šampion.
Jeho slova potvrdil mluvčí týmu Ivan Krákora. „Projekt musí snést spoustu parametrů, což znamená množství povolení a razítek,“ přiblížil.

Co to znamená v praxi? Vyjednávání s leteckým úřadem i organizátorem, splnění bezpečnostních podmínek a zisk licence. Kompletní proces může trvat roky.
Další bolístkou jsou finance. „Použil bych přirovnání k Moto GP v Brně. Ta má obrovskou navštěvovanost ,a i tak je problém ji zaplatit. Celkově půjde o těžká jednání, snad se přidá i privátní sektor,“ zadoufal Krákora.
Popularita Air Race by však motocykly mohla trumfnout. Stačí si vzpomenout na show v portugalském Portu, kam loni na závod dorazilo přes 600 tisíc diváků…
Dárek příznivcům?
I proto jde o metu složitou, avšak ne nereálnou. Čas už jsme nastínili, co místo?
Primární je pro Šonku Praha. Ale… „Má úzkou řeku a spoustu mostů. Bylo by složité postavit trať i vzhledem k povinné vzdálenosti od fanoušků,“ uznal pilot.

Takže? „Jsem celoživotní Jihočech. V Táboře máme krásný rybník Jordán, tam by se létalo náramně,“ zasnil se. „Dále mě napadá Velká Chuchle, super by bylo Slovensko,“ dodal.
Rovněž Krákora prohlásil: „Atraktivních lokalit je dost. Třeba Brno, vzpomněl bych si i na dost hezkých přehrad.“
Láká ho ještě jeden aspekt: „Čeští příznivci by dostali dárek. Zasloužený, vždyť by nám je spousta sportů mohla závidět. Jezdí fandit v neskutečném počtu, i z Air Race nám vyjádřili za počet českých vlajek respekt.“
Pohár už Šonkův tým dovezl. Kromě obhajoby má další cíl: vítězství na domácím poli. Snad se dočká…
