Když zazněl pokyn, aby Synek a spol. zamávali do dálky, působilo to trochu úsměvně. Ale také smutně, až nepatřičně. V tuhle chvíli už totiž měli sportovci řešit jiné starosti (a oblečení mělo být v kufrech). Jenže svátek pod pěti kruhy se letos po pandemii nekoná. Všichni zůstávají doma.

„Snad to vyjde za rok,“ řekl skifař Ondřej Synek. „Nezbývá nám než doufat. Kdyby se nekonala ani pak, tak už nebude vůbec,“ konstatoval Jiří Prskavec. Elitní kajakář si zpestřil program jízdou na Vltavě v novém „dresu“, byť ještě neví, zda jej dostane i příští rok. Vodní slalomáře totiž kvalifikace o Tokio teprve čeká. V českém týmu se bojuje o jediné místo!

21 kusů v kolekci

Ale zpátky k samotnému oblečení. Jeho vývoj a odhalení žádná pandemie nezastavila. „Materiály na trika jsem testoval několik týdnů. Vzal jsem je i do sauny, aby se vyzkoušely reakce na pocení,“ dodal Synek. Úpravy nejsou třeba, na fanoušky proto teď budou v obchodech číhat olympijské šaty i kšiltovky. Kolekce z dílny již tradičního „dodavatele“, společnosti Alpine Pro, čítá 21 položek.

A onen prodej? Nezvyklý krok v nezvyklé situaci… Cíl je však zřejmý. Ztotožnění se fanoušků se svými idoly. „Chtěli bychom, aby se Česko v den původního zahájení olympiády obléklo do našich bílých triček,“ řekl šéf firmy Václav Hrbek. Právě znaky (v japonštině znamenají Česká republika) mají být pro Tokio jakýmsi šlágrem, jedinečnou památkou jako kdysi holínky či naposledy čepice Raškovka.