Přesto v Maranellu neusínají na vavřínech. „Stále pracujeme jak na výkonu vozu, tak na jeho spolehlivosti,“ říká manažer scuderie Ferrari Jean Todt v rozhovoru pro server formula1.com.

Tři letošní vítězství jsou skvělý výsledek. Letos ale asi bude záležet hlavně na konstantní výkonnosti. Ano, spolehlivost bude rozhodujícím faktorem. Jako ostatně vždycky. První část sezony hodnotím pozitivně z pohledu výkonnosti, pravým opakem ale co se týká naší spolehlivosti.

Na co se tedy budete nejvíce zaměřovat? Ve formuli 1 si nemůžete dovolit zastavit vývoj na monopostu. Zvlášť s ohledem na to, jak jsou naši jezdci soutěživí.

Felipe Massa byl kritizován za svůj výkon v Malajsii, nedlouho nato získal dvě prvenství ve Španělsku a Bahrajnu. Jste spokojený s tím, jak se někdejší dvojka týmu nyní prezentuje? Ta kritika přišla zvenčí, nikoliv od vedení týmu. Vždy jsme spoléhali na jeho vítězné schopnosti a byli si vědomi jeho kvalit. Jak jezdeckých, tak lidských. Podívejte se třeba na minulý rok: byla to Felipeho první sezona v top týmu, skončil třetí v šampionátu a zaznamenal dvě vítězství ve velkých cenách. Nejsme překvapeni tím, jak si počíná. I když ostatní mohou být.

Přijalo by Ferrari Kimiho Räikkönena, i kdyby znalo celý potenciál Massy? Vždyť vaší filozofií bylo po léta mít skvělou jedničku a spolehlivou týmovou dvojku. Naší politikou vždy bylo přistupovat k oběma jezdcům rovnocenně. Když ale máte v týmu nejlepšího jezdce pod sluncem – jako byl Schumacher – pak jde samozřejmě vývoj určitým směrem. Když jsme podepsali Kimiho a zároveň odešel Michael, byli jsme rádi, že můžeme rozšířit smlouvu s Felipem. S Kimiho příchodem jsme dostali skvělou dvojici.

Jak se ledový muž Räikkönen do stáje integroval? Kimi se cítí v týmu dobře, stejně jako tým s ním. Vycházíme spolu dobře. Vždycky jsem oceňoval, jaký je v kokpitu i mimo něj.

Jak dlouho ještě plánujete zůstat u formulí? Nyní jako manažer Ferrari jsem na sebe převzal ještě víc zodpovědnosti. Mezi nimi je i zajistit, aby si scuderia upevnila svoji pozici na čele pelotonu F1.