„Nejraději bychom už závodili, pěkně to s námi vibruje,“ shrnul rozpoložení obou pilotů Martin Šonka. Závodní pauzu strávil každý po svém. Kopfstein řešil problémy s motorem letounu, který patřil k nejstarším ve startovním poli, jeho kolega byl vzhledem k titulu a k tomu patřícím společenským a mediálním aktivitám v jednom kole.

„Jen pár dní jsme s rodinou strávili na lyžích. Ještě před svátky jsme zajeli do Livigna, v lednu pak do Krkonoš,“ prozradil obhájce titulu.

Nový motor pro Kopfsteina poslala americká továrna Lycoming rovnou do Abú Zabí. „Jedná se typově o stejný agregát, ale měl by mít lepší tah, což by se mělo projevit na výkonu a výsledcích,“ vyprávěl karlovarský rodák.

Věnoval se i fyzické přípravě, v níž mu pomáhal nejlepší český závodník v terénním triatlonu Jan Kubíček. Ke slovu tedy přišel běh, horské kolo i plavání. „Šest týdnů jsem skoro denně makal. Myslím, že připravený jsem dostatečně,“ pochvaloval si loni třináctý muž seriálu.

Kopfstein: Nechci si dávat malé cíle

„Chtěl bych zase létat ve finále a umisťovat se na vyšších příčkách. Konkurence je sice obrovská, ale nechci si dávat malé cíle,“ poznamenal Kopfstein, který by se rád pohyboval zhruba na předloňské úrovni, kdy skončil na páté příčce.

Martin Šonka zase myslí na boj o první místo. „Ale říká se, že obhajoba je vždycky těžší. Vyprávěli mi o tom bývalí šampioni Němec Dolderer a Japonec Muroja, jimž se po výhrách moc nedařilo. Nebudu na to myslet a soustředím se na to, abych byl rychlý a vyhrával,“ přál si.

V nadcházejícím šampionátu se mírně změní pravidlo v bodovém hodnocení. Zatímco dosud se udělovaly body do desátého místa, od letoška na ně nedosáhne jen poslední čtrnáctý závodník. Navíc si bodový zisk připíšou i tři nejlepší z kvalifikace.