V britském voze na francouzských pneumatikách pojede převážně zahraniční osádka. Po boku Jana Charouze a Němce Stefana Mückeho bude jedničkou stáje Alex Yoong z Malajsie. Právě ten je příslibem dobrých výsledků. Rodák z Kuala Lumpuru má totiž za sebou mimo jiné osmnáct velkých cen ve Formuli 1 za tým Minardi.

„F1 byla skvělá zkušenost, ale už se tam asi nikdy nevrátím,“ kroutí hlavou asijský drak Yoong. „Pravděpodobnost, že bych se dostal do dobrého stáje je opravdu hodně nízká. A jezdit v týmu, který nemá kvality, už nechci. Udělal jsem to jednou a nebudu to opakovat!“

Mimo nejrychlejších monopostů má třicetiletý závodník zkušenosti i z britské F3, formulí Nippon a současně je jedničkou týmu Malajsie v sérii A1GP. O tomto víkendu se navíc představí v závodech vozů DTM v Mostě. Týden nato pak naskočí do prototypu Lola na okruhu La Sarthe. „Přepínání mezi různými typy vozů bude možná trošku problém,“ připouští. „Věřím ale, že v prvních pár okruzích se do toho dostanu.“

Možná i proto, že jako jediný z celého týmu Škoda Charouz Racing Systém má s Le Mans zkušenosti. „Letos pojedu svůj druhý závod,“ potvrzuje Yoong. „Loni jsem nedokončil, takže dostat se do cíle je pro letošek můj cíl. Budu se snažit co možná nejdéle zůstat mimo boxy bez problémů. Pokud by se to podařilo, mohla by klidně vyjít i první desítka.“

Co by tedy parťákům v boji o prvenství poradil? „Aby se co nejvíc před závodem vyspali!“ směje se. „Je potřeba vydržet první hodiny a neudělat chybu. Musíme být trpěliví! Vyhrává se díky letům zkušeností a tréninku, ne díky agresivnímu závodění. To je nejlepší způsob, jak závod nedokončit,“ uzavírá Yoong.