Škole se podařilo vybudovat kvalitní prostředí k práci, zavádět inovativní prvky do výuky, realizovat motivační exkurze a zapojit žáky do dvou nově vzniklých kroužků. Projekt napomohl ke zkvalitnění, zatraktivnění a zefektivnění výuky fyziky, chemie a praktických činností. Předpokládáme, že žáci budou možná díky nově získaným znalostem lépe motivováni k volbě povolání technického zaměření.
Projekt vyvrcholil v týdnu od 24. do 28. listopadu pracovním workshopem. Žáci základních a mateřských škol si prakticky vyzkoušeli výsledky tříleté práce učitelů fyziky a chemie. V nově vzniklé multimediální učebně fyziky a chemie účastníci na několika stanovištích provedli měření fyzikálních veličin pomocí moderních pomůcek. V učebně informatiky viděli výukové animace, které vznikly v průběhu projektu COP. Zároveň si je vyzkoušeli u interaktivní tabule. Ve školních dílnách předvedli žáci kroužku Merkuráček práci se stavebnicí Merkur. Mohli si zkusit stavět výrobky z této populární dětské legendy. Nedílnou součástí workshopu bylo vyhodnocení soutěže COP, vyhlášené na jaře 2014 pod záštitou radní Pardubického kraje Jany Pernicové a starosty Svitav Davida Šimka. Cílem bylo umožnit žákům a studentům prezentovat veřejně své vlastní animace a výrobky ze stavebnice Merkur. V kategorii O nejlepší výrobek z Merkuru se přihlásilo třicet jedna soutěžící z pěti škol, v kategorii O nejlepší animace pak dvacet dva žáků ze čtyř škol.
Vyhlášení výsledků a předání cen proběhne na závěrečné konferenci projektu v únoru 2015.
Věra Hanusová