Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklobusy převezly do Orlických hor víc 'pěšáků'

Orlické hory – Cyklobusy si již našly své pevné místo ve sféře trávení volného času. Nedávno uplynulou sezonu lze totiž poměrně snadno přirovnat k té předcházející. Některé mírné posuny nicméně vystopovat lze.

4.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jana Kopecká

Od května do září bylo na všech linkách přepraveno 16 500 cestujících a 8000 jízdních kol. To je o 300 lidí více, ale  zároveň o 500 bicyklů méně.

„Samotného mne překvapilo to, že čísla jsou takřka totožná. Pokles počtu přepravených kol není nijak výrazný, ale v dlouhodobém horizontu lze vystopovat, že mírně stoupá množství pěších výletníků," uvedl Jaroslav Štefek, sekretář sdružení Euroregion Glacensis, které se podílí na organizaci sezonních linek.

Z pohledu přepravců a všech, kteří se na provozu cyklobusů podílejí, lze tak uplynulou sezonu považovat za úspěšnou. Vliv na to mělo bezpochyby i počasí, protože velká vedra odrazují od cyklistiky stejně jako déšť.

Služeb speciálních autobusů lidé nejvíce využívají v srpnu a září. „V červenci odjíždí velké množství lidí na dovolené v zahraničí, zatímco konec léta většinou tráví v tuzemsku," vysvětlil příčinu dlouhodobě platného údaje sekretář Euroregionu Glacensis.

Nejvyužívanější linkou je pak ta, která vyráží z Chocně a jezdce nabírá v Kostelci nad Orlicí a Rychnově nad Kněžnou. Vytížeností s ní může soupeřit jen ta z Hradce Králové. Obě pak svorně končí na Šerlichu.

Na to, zda napřesrok dojde v systému cyklobusů k nějakým změnám, je nicméně velice brzy. V tomto ohledu se totiž nedá vycházet jen z pouhé oblíbenosti ze strany veřejnosti. Ještě podstatnější budou podmínky od poskytovatele dotace. Tou je Královéhradecký kraj.

„Ke změnám ve způsobu financování cyklobusů došlo již před uplynulou sezonou. Nyní je systém pod správou Oreda a služba je dotovaná stejně jako ostatní dopravní obslužnost," uvedl Jiří Hošna z tiskového oddělení Královéhradeckého kraje s tím, že kraj by měl v příštím roce uvolnit stejnou částku jako letos. Ze tří a půl milionu pak jde větší část na samotný provoz a 500 tisíc se vynakládá na propagaci této služby.

Zrušení by se tak snad nemusela obávat ani novinka letošní sezony, která si ještě nestačila vydobýt dostatečnou přízeň cyklistů. Řeč je o růžové lince vozící turisty do polské Spalony. Propojování se severním sousedem je dlouhodobým cílem Euroregionu Glacensis, ale svou roli sehraje hlavně cena nafty.

Vytíženost cyklobusů v Orlických horách

Květen až září 2012:

Počet přepravených osob - 16 500
Počet přepravených jízdních kol - 8 000

Květen až září 2011:

Počet přepravených osob - 16 200
Počet přepravených jízdních kol - 8 500

Nejvytíženější linka:

Choceň – Rychnov – Šerlich

Nejvytíženější období:

srpen, září

Autor: Michal Friček

4.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Jana Novotná (uprostřed) dostala jako první Češka Cenu za vynikající výkony ve Fed Cupu.
14

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
4 33

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Zachycené zvuky nepocházely z ponorky, pátrání je stále neúspěšné

Zvuky v moři, které během pondělí zachytily sonary záchranářů, nevydávala zmizelá armádní ponorka A.R.A. San Juan. S odvoláním na mluvčího argentinského námořnictva Enriqueho Balbiho o tom informovala agentura AP.

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT