Jedná se o úsek, který povede z Tržku do osady v Lukách. Bude dlouhý 1224 metrů a široký dva a půl metru. Náklady na tuto etapu jsou 5,8 milionu korun. Tato částka se však po výběrovém řízení může změnit. Dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury činí pětaosmdesát procent. Trasa povede v blízkosti řeky Loučné. V Tržku se bude napojovat na silnici u rybníku Borec. „Pro stavbu jsme využili zejména polní a lesní cesty. Mohlo by se zdát, že se cyklostezka příliš klikatí, ale zvolili jsme levnější řešení projektu," řekl starosta Litomyšle Michal Kortyš. Vynětí pozemků ze zemědělského půdního fondu by totiž výstavbu prodražilo. O tom se Litomyšlští přesvědčili, když stavěli první úsek z Nedošína do Tržku. Ten byl kromě vyjímání pozemků z půdního fondu komplikovaný i z důvodu kácení stromů.

První úsek je cyklistům plně k dispozici. Čeká se pouze na kolaudaci. „Je potřeba osvítit kolíky, které slouží jako zábrany pro řidiče automobilů. Ti bohužel po cyklostezce jezdí," vysvětlil starosta. Neukázněnost řidičů automobilů komplikuje život cyklistům, kteří by tak měli dávat při své jízdě na kolíky pozor. Bohužel došlo kvůli těmto opatřením i k několika pádům.

Před sedmi lety se sešli zástupci Litomyšle a Vysokého Mýta a dohodli se spojit obě města cyklostezkou. Z obou stran se buduje a sejít by se měli oba úseky v Cerekvici nad Loučnou. Kromě této trasy je v plánu další cyklostezka z Litomyšle do Proseče. Na té spolupracují i obce, přes jejichž katastr by měla vést. O té však rozhodnou až nová zastupitelstva.