Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další změny v dopravě se nelíbí. Některé obce proti nim chtějí vystoupit

Pardubický kraj - Návrat veřejné dopravy do stavu před prosincem 2011, který v pondělí ohlásilo vedení Pardubického kraj, část obcí odmítá. Podle nich by bylo lepší současné jízdní řády jen mírně přizpůsobit. Lidé si na ně totiž již po více než roce fungování zvykli, některé instituce se jim také přizpůsobily.

18.1.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Bílek

Podle krajského radního pro dopravu Jaromíra Duška (SPOZ) se ale optimalizace veřejné dopravy neosvědčila.

Způsobila mnoho obtíží cestujícím, navíc se navzdory očekáváním prodražila. Proto kraj chce od 3. března obnovit původní jízdní řády z roku 2011. Obce ale další změny, již čtvrté během 13 měsíců, považují za nešťastné.

Způsobí změny lidem potíže?

„Rok řešíme optimalizaci, hádáme se o nejrůznější spoje, děláme ústupky, diskutujeme s občany, a teď, když již si to skoro 'sedlo', kraj přijde s takovou změnou. Vybrali si nejjednodušší řešení, jak se problému zbavit, ale způsobí spoustu potíží lidem," řekla starostka Rudoltic na Orlickoústecku Lenka Bartlová.

Někteří zaměstnavatelé také kvůli jízdním řádům změnili pracovní dobu. Starostka by byla ochotná přehodnotit některé spoje a ty nejméně vytížené případně zrušit, aby se náklady na veřejnou dopravu snížily.

Obdobné mínění mají i další radnice. „Přijde mi, že je to ode zdi ke zdi. Sotva si na jízdní řády lidé trochu zvykli, zase se to překope," uvedl místostarosta Bystrého u Poličky na Svitavsku Jan Neudert.

Radnice musela podle příjezdů autobusů upravit začátek vyučování v místní základní škole, ten by se nyní musel opět změnit. Prostor pro škrty méně vytížených spojů radnice příliš nevidí.

„Obávám se, že aby se dosáhlo avizovaných úspor, muselo by se zrušit tolik autobusů, že by to bylo horší než před optimalizací dopravy," podotkl starosta Bystrého Miloslav Sejkora.

Loňský limit na zajištění dopravní obslužnosti v kraji byl překročen o 80 milionů korun a dosáhl zhruba 850 milionů korun. Zvýšení způsobil růst cen pohonných hmot i navýšení objednané přepravy o dva miliony autobusových kilometrů nad rámec zadání hejtmanství. Letos kraj počítá na dopravní obslužnost s 615 miliony korun.

Chtějí se spojit a společně vystoupit

Podle Bartlové změny odmítají také další obce na Orlickoústecku a Svitavsku, například Hnátnice, Moravská Třebová, Strážná nebo Koclířov. Starostové se chtějí spojit a proti změnám jízdních řádů společně vystoupit. 

Autor: Redakce, ČTK

18.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
6

Látku by žáci neměli dohánět doma

Na fotografii jsou žáci ze ZŠ Plynárenská, Teplice, 1. třída paní učitelky Lenky Kristové, asistentky Andrea Medzanská a Jana Adamová.
2

Lidé přispívají na teplické prvňáčky. Vybrali už statisíce

Zfetovaný Němec na silnici a strom, kterého se majitel bál: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 22. listopadu 2017.

Předsedkyně České středoškolské unie Lenka Štěpánová: Vyúka se musí změnit

Česká středoškolská unie v posledních letech vedla aktivní dialog s ministerstvem školství. Protestovala proti zavedení státní maturity z matematiky a frontálnímu vedení výuky. Její předsedkyní je Lenka Štěpánová, která příští rok maturuje na Gymnáziu Jana Nerudy v Praze.

Klíšťata stále řádí. Ohrožují lidi i ve vyšších nadmořských výškách

Celkem čtyřicet čtyři případů nakažení klíšťovou encefalitidou do konce měsíce října letošního roku hlásí Krajská hygienická stanice Kraje Vysočina.

AKTUALIZOVÁNO

Šéfem Sněmovny byl zvolen Vondráček. V tajné volbě získal 135 hlasů

/PŘÍMÝ PŘENOS/ Předsedou Sněmovny zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě získal 135 hlasů. Hlasovací lístky si vyzvedlo 197 poslanců. Proti Vondráčkovi se sešlo 14 hlasů, další dva byly neplatné. Dalších 46 poslanců svůj hlas neodevzdalo. Sněmovna také rozhodla, že bude mít pět místopředsedů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT