Rady občanům• V případě problémů s doručováním zásilek zasílejte svoje stížnosti a podněty na e-mailovou adresu: dodejna.56500@cpost.cz, kterou pošta nově zřídila od 11. 1. 2016, nebo na adresu: vedoucí depa Blanka Kašparová, Depo Česká Třebová 70, Topolová 2060, 567 07 Česká Třebová, popřípadě je zatelefonujte na telefonní číslo 605 225 565.
• Starostové také prosí, aby občané své stížnosti v kopii posílali na e-mailovou adresu marie.lnenickova@vysoke-myto.cz, nebo je přinášeli do klientského centra městského úřadu, B. Smetany 92, popřípadě se mohou obrátit na starosty v Českých Heřmanicích, Dobříkově, Srubech, Vraclavi a Zámrsku.

Minulý týden do pražského sídla České pošty vyrazila delegace z Vysokomýtska společně s poslancem Jiřím Junkem, aby s generálním ředitelem České pošty Martinem Elkánem našli řešení. „Česká pošta si je vědoma zhoršení kvality doručování v souvislosti s centralizací doručovacích služeb a udělá vše pro nápravu v co nejkratší době," sdělil Martin Elkán.

ak už Deník informoval, problémy vznikly na základě přesunu doručovatelské části z Vysokého Mýta do Chocně. „Část služeb byla přenesena do Chocně a došlo k tomu, že podstatná část doručovatelek dala výpověď. Než zaučili nové, nějakou dobu to trvalo s tím, že někteří nově zaučovaní nebyli s prací spokojeni a odešli," vysvětlil Jiří Junek.

Budou lepší časy?

Není tedy divu, že občané jsou na poštu rozzlobení. „Jenom v posledních týdnech ve všední den pošta čtyřikrát nepřišla vůbec," rozčiloval se na začátku ledna na sociálních sítích jeden z občanů Vysokomýtska. A není sám, vysokomýtská radnice před svátky vyzvala občany, aby je o svých stížnostech informovali. Nyní se však místním blýská na lepší časy, od 1. března by mělo být vše v pořádku. Ředitel Martin Elkán na schůzce s Jiřím Junkem a starosty Františkem Jiraským z Vysokého Mýta a Pavlem Eliášem z Horních Heřmanic převzal podklady ke stížnosti, kterou Vysoké Mýto za obce a občany odeslalo na Český telekomunikační úřad, a přislíbil, že pošta všechny podněty vyřídí do 20. ledna. Starostové se však dohodli, že vývoj celé situace budou nadále sledovat, sbírat podněty od občanů a další jednání proběhne v první třetině února.

Kontrola značení

Jedním z bodů schůzky byl i posun otevírací doby pro veřejnost na pobočce České pošty ve Vysokém Mýtě. Aktuálně je pošta v pracovní dny otevřena do 17 hodin, místní by přivítali „zavíračku" o hodinu později. I tento návrh pošta podle slov ředitele projedná.

Starostové současně vyzvali všechny občany, aby si překontrolovali označení svých bydlišť číslem popisným, jasné a viditelné značení podle nich ulehčí doručovatelům jejich orientaci.