V učitelské profesi je zvládání emocí o to náročnější.

Touto problematikou se zabývali také odborníci z pardubické Základní a Praktické školy Svítání.

Ti ve čtvrtek představili projekt, který s pomocí Evropského sociálního fondu pomáhá zkvalitnit výuku žáků s kombinovaným zdravotním postižením.
Zabývá se i vzděláváním pedagogů, kteří se učí s postiženými dětmi lépe pracovat.

„Celkem jsme vytvořili deset svazků, které mají za úkol usnadnit komunikaci s postiženým dítětem nejen pedagogovi, ale i rodičům a laické veřejnosti. V těchto publikacích jsou popsány a graficky znázorněny výukové metody od sociálního vývoje až po sebeobsluhu či smyslové vnímání dítěte," poznamenala Petra Macasová, speciální pedagožka školy Svítání.

Pedagogové Svítání absolvovali rovněž kurzy na téma Zvládání negativních emocí při výuce žáků.

„Problém vidím ve špatné komunikaci. Měli bychom se naučit mluvit podle toho, co ten druhý umí a co chápe. Pedagogové často spustí a dívají se do vyhaslých očí žáků, protože s nimi nedokáží správně hovořit," uvedla Lidmila Pekařová, primářka oddělení diagnostiky a léčebné rehabilitace Hamzovy odborné léčebny.

Aneta Vazačová