Veškerý provoz byl tak na nejméně pět týdnů sveden na starou úzkou silnici plnou serpentin.

„Je to velké zdržení. Silnice je ucpaná a vlečeme se tady místy sotva čtyřicítkou," stěžoval si včera Karel M. při cestě do práce.

Důvodem úplné uzavírky je plánovaná výměna kabelového žlabu v tunelu, který je starý patnáct let.

Až na konci července bude výměna hotova, uzavírka se opět změní na částečnou, takže nepříjemného zdržení se řidiči nezbaví. Zhruba do září budou totiž probíhat opravy mostu pod tunelem. Ve směru Moravská Třebová – Svitavy auta nadále pojedou po staré státovce, opačný směr bude veden tunelem a poté vždy po jedné straně mostu.

Nepříjemné hlavně je, že se problematické místo prakticky nedá objet, „pětatřicítka" je jedinou pořádnou spojnicí východních Čech se střední Moravou.

Pouze tranzitu směřujícímu na Ostravsko se nyní může vyplatit severní cesta po I/11 přes Vamberk, Šumperk a Opavu. Silnice I/35 je nyní navíc ucpanější i kvůli rekonstrukci brněnské dálnice D1. „Pětatřicítka" je totiž při cestě Pražáků na Moravu severní alternativou.

Dopravní komplikace začaly na Hřebči už v polovině dubna, kdy zde probíhala běžná údržba a silničáři se pustili do zmíněné opravy estakády pod tunelem. „Frézujeme povrch vozovky a pokládáme nový koberec i s postřikem solanky," upřesnila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

zpravodajové Deníku