Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Měli jsme se brodit třídou Míru radostněji, ptá se občan

Pardubice - V Radničním zpravodaji Pardubic 9/2014 se vyjadřoval odbor dopravy města ke stížnosti na situaci na staveništi na třídě Míru a ve Sladkovského ulici tak, že zhotoviteli stavby nelze nařizovat konkrétní úpravu povrchu a že negativní důsledky stavby byly známy.

7.10.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Tato odpověď je alibistickým a nepoučeným blábolem, svědčícím o přezíravém až arogantním vztahu nejen k tazatelce, ale i k občanům města, kteří rekonstruovanými ulicemi musí procházet, nebo tu dokonce bydlí. Pokud musí být stavba prováděna za úplného nebo částečného provozu, pak nikoliv může, nýbrž musí objednatel se zhotovitelem dohodnout podmínky provádění stavby i podmínky provozu (zájmy stavby i provozu se kříží).

Zájem na tom musí mít především objednatel stavby, zejména když objednatelem stavby je město Pardubice, které by se mělo snažit dohodnout takové podmínky, které by situaci učinily pro občany snesitelnější.

Z odpovědi je zřejmé, že příslušní pracovníci se dosud nenaučili ani to elementární, totiž, že nejde o výkon rozhodovací pravomoci (nařizovat v tomto směru skutečně nemohou), ale o sjednání smluvních podmínek, jejichž plnění pak mohou kontrolovat a vymáhat. O profesionalitě takto nepoučených pracovníků se pak nedá hovořit. Otázkou ovšem je, jak je to s profesionalitou těch z vedení, kteří za ně (a za tuto smlouvu) nesou odpovědnost.

Oprávněná stížnost

Stížnost Lenky Otáhalové je nejen oprávněná, ale i důvodná. Z vlastní zkušenosti (bydlím zde) vím, že obě ulice jsou obtížně schůdné za sucha, ale zejména po deštích se brodíme blátem. Na to, že situace bude tak špatná, jsme upozorněni nebyli (a snad vedení města ani odboru dopravy neuniklo, že obyvatelé města nechodí normálně v gumových holínkách či galoších).

Řešení, které by průchod těmito ulicemi alespoň usnadnilo, by bylo tedy nejen právně, ale i technicky, možné.

Firmy provádějící stavbu jsou vybaveny přechodními můstky, používají je však na překlenutí hlubších příkopů. Postačil by tedy jejich větší počet a seřadit je, aby byl umožněn bezpečnější průchod kritických míst a odpadlo by také potom hledání, kudy vlastně máme jít, abychom se dostali k cíli.

Město Pardubice má mimořádné štěstí, že zatím nedošlo (pokud vím) k žádnému úrazu v důsledku této situace, když obtížně průchodnými místy musí procházet i maminky s kočárky a lidé starší i postižení, s omezenou pohyblivostí. Že by se magistrát postaral alespoň o informování občanů o konkrétní situaci svými pracovníky na místě, kteří by potřebným mohli s přechodem nejhorších míst pomoci, to zřejmě ve vedení města ani na magistrátu nikoho nenapadlo.

Dodatek v odpovědi, že byli občané o chystané rekonstrukci informováni a že svůj pohyb musí přizpůsobit situaci, svědčí o absenci logického uvažování autora odpovědi a o jeho celkové úrovni. Pominu-li, že jsme byli informováni jen o provádění rekonstrukce, ale nikoliv o tom, jak bude prováděna a s jakými problémy se budeme potýkat, pak bych rád věděl, jak jsme podle představy autora odpovědi měli s tímto upozorněním naložit.

Vystěhovat se?

Měli jsme se vystěhovat? Nechodit těmito ulicemi? Nebo jsme – s vědomím této informace – se měli blátem a bahnem, někdy i s hledáním cesty k cíli, brodit radostněji, nejlépe snad za zpěvu oslavných ód na vedení města a magistrát?

Seriózní investor zajistí před zahájením rekonstrukce, je-li to možné, náhradní trasy a upraví jejich stav (vyznačená objízdná trasa z ulice Na Hrádku do vnitrobloku obsahovala výtluky do hloubky až 20 centimetrů, srovnána byla provizorně sutí až první týden v září, tedy po 6 (!) měsících stavby a schválením vyžádaného harmonogramu, který zajistí co nejkratší a nejhospodárnější provádění stavby (podle informace od pracovníků stavby byla z rekonstrukce sítí jako poslední prováděna rekonstrukce kanalizace, položená nejhlouběji, takže některé vrstvy byly nad sítěmi vykopávány a zasypávány dvakrát až třikrát).

Absolutorium tedy město a jeho vedení za tyto akce nezaslouží.

Jiří Stareček

Autor: Redakce

7.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT