Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi Pardubicemi a Hradcem chtějí dvoukolejnou trať

Pardubice - Rekonstrukce pardubického vlakového nádraží by prý vyšla na 450 milionů korun

21.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Zdvojkolejnit trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. To je v současnosti hlavní cíl představitelů Pardubického kraje v železniční dopravě.
„S modernizací tratě se začne už letos, ale netroufám si odhadnout, jak dlouho to bude trvat. Zatím je ze státního rozpočtu vyčleněno asi 300 milionů korun, zatím na polovinu trasy. Vlaky se tak budou mít kde křížit a mohou tak z cílových stanic vyjíždět zhruba každých dvacet minut,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.

Na lokálních tratích je prioritou rychlost

Plánem kraje je, aby v budoucnu mohla být na trati mezi krajskými městy zavedena taktová doprava a vlaky by tak pravděpodobně vytlačily jiné druhy dopravy. Podle hejtmana by modernizace regionálních tratí měla být prioritou, ovšem vzhledem k prohlášením vlády je Radko Martínek ohledně peněz ze státního rozpočtu spíše skeptický.
„Prioritou je rychlost. Dokud bude na některých lokálních tratí maximální rychlost 40 kilometrů za hodinu, tak se nehneme z místa. Aby byly vlaky konkurenceschopné, je potřeba, aby byla maximální rychlost dvojnásobná,“ podotkl Radko Martínek.

Modernizace tratí je navíc podmínkou pro obnovování vozového parku.
„Nemá cenu nasazovat nová vozidla, jejichž maximální rychlost bude 120 kilometrů v hodině, na neopravené tratě,“ vysvětlil generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
Ten se do Pardubic na jednání se zástupci kraje vypravil také kvůli tomu, aby zde podepsal smlouvu o začlenění dálkových vlaků do integrovaného dopravního systému IREDO. Dosud bylo možné používat jízdní doklady IREDO pouze v regionálních vlacích.

Chtějí renovovat stanice a nádraží

Na přetřes přišla i otázka modernizace železničních stanic a nádraží. Zástupci Českých drah byli seznámeni s projektem přednádraží, kde by mohl vzniknout uzel hromadné dopravy. S opravou samotného nádraží to ale nebude vůbec jednoduché. Pardubické vlakové nádraží je totiž památkově chráněná budova.
„Nádraží bychom chtěli renovovat, ale pokud bychom splnili všechny podmínky památkářů, tak by rekonstrukce vyšla na 450 milionů. To je pro České dráhy neúnosná částka,“ konstatoval Petr Žaluda. Renovaci by tak pravděpodobně musel zafinancovat soukromý investor.

LUKÁŠ DUBSKÝ

Autor: Redakce

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Irácká armáda vtrhla do Kirkuku.
17

Irácký Kurdistán pozastavil přípravu voleb, v oblasti sílí spory

Ilustrační foto.
10

Změna ve vyhlášce dopadne na pacienty. Připlatí si více za léky

VIDEO: V Ostravě padl rekord. Tatrovka se vydrápala na kovové monstrum

/FOTOGALERIE/ Podívaná, z níž se tajil dech a běhal mráz po zádech, se ve středu odpoledne naskytla návštěvníkům Centra bezpečné jízdy Libros v Ostravě-Přívoze.

Lidé možnost nákazy virem HIV stále podceňují

V Česku žije podle průzkumu Státního zdravotního ústavu z konce srpna tohoto roku 3087 osob s diagnózou HIV. Navzdory neustálému nárůstu počtu případů nákazy virem HIV, který způsobuje smrtelnou chorobu AIDS, se lidé v České republice nemoci neobávají.

Hasiči nacvičovali záchranu zaklíněného člověka. Zpod trolejbusu z kovošrotu

/FOTOGALERIE/ Zvedání několikatunového trolejbusu si vyzkoušeli hasiči v brněnském kovošrotu. Pracovníci všech směn ze stanic Brno-město si tak nacvičili náročnou činnost. Rychlost jejich zásahu totiž jednou může zachránit lidské životy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení