Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na volební kampaň v Pardubickém kraji dá nejvíce Koalice

Pardubický kraj - Náklady politických subjektů na kampaň před krajskými volbami se v Pardubickém kraji pohybují od několika set tisíc do několika milionů korun.

30.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Novák

Nejvíce za ni plánuje utratit Koalice pro Pardubický kraj (KPK) tvořená KDU-ČSL, Nestraníky a SNK ED, celkem čtyři miliony korun. Nejméně pak hnutí Nezávislí, jen 160 tisíc korun. Vyplývá to z odpovědí zástupců kandidujících stran.

KPK chce voliče oslovit zvláště při osobních setkáních. „Místo drahých billboardů a videoklipů jsme investovali peníze například do reflexních vest pro děti v mateřských školách nebo do setkání s voliči u piva, vína či kávy," uvedl lídr Roman Línek.

KPK využívá také prezentace pomocí plachet umístěných na plotech příznivců. Podle Línka jsou náklady poměrně vysoké, protože na rozdíl od velkých stran koalice nemá placené zaměstnance, a musí si tedy vše hradit sama.

Omezili billboardy

Zhruba 1,5 milionu korun má na krajské volby ODS.
„Omezili jsme billboardovou část, nebude bombastická, jako jsme byli zvyklí dělat dříve," řekl krajský manažer Pavel Uhlíř. Omezená bude i kampaň v tisku, více by mělo být setkání s občany, ani na nich se ale lidé nedočkají dřívějších hudebních koncertů a podobných lákadel.
TOP 09 sází na internetovou kampaň a sociální sítě. Billboardy vyvěsí z úsporných důvodů až začátkem října. Politici se také s voliči setkávají osobně, někdy ve spojení s kulturní akcí, jakou byla například projekce filmu Markéta Lazarová. Další program připravuje strana pro děti. Náklady dosáhnou podle krajského manažera Ondřeje Müllera zhruba 900 000 korun.

ČSSD dostala na kampaň v kraji 400 000 korun, nadto platí ústředí strany billboardy. Peníze utratí za setkání s voliči ve větších městech se zábavným programem, propagovat je budou letáky v hromadné dopravě.
„Soustředili jsme se na internet, kampaň v tisku nečekejte," podotkl mluvčí krajské organizace ČSSD Miloslav Kučera.
Okresní organizace si mohou také samy sehnat sponzory, například pardubická ČSSD za tyto peníze chystá promítání mobilního kina.
Žádné billboardy nebude mít letos KSČM. Její kandidáti se budou především setkávat s lidmi při volebních štafetách ve všech městech a obcích kraje i při organizovaných mítincích ve větších sídlech. Strana nechá vyvěsit plakáty, zadá reklamu do regionálních médií, propagovat se bude na obrazovkách ve vozidlech městské dopravy. Předseda krajského výboru KSČM Jan Foldyna náklady odhaduje nanejvýš na 350 000 korun.

Nejméně peněz

Nejméně peněz vloží do kampaně Nezávislí, kteří v průzkumu pro Českou televizi překvapivě překonali potřebnou pětiprocentní hranici.
„Využíváme svých webových stránek, inzerce v extra vydáních Orlického, Chrudimského, Pardubického a Svitavského deníku, které dostanou všechny domácnosti zdarma, volebních plakátů a letáků," uvedla jednička kandidátky a starostka Rudoltic na Orlickoústecku Lenka Bártlová. Nezávislí se podle ní chtějí vejít s rozpočtem do částky 160 000 korun.

Strany se většinou uchylují k všeobecným heslům a portrétům svých lídrů, případně několika politiků z čela kandidátky.
Snad jen starosta Horního Jelení na Pardubicku Petr Tupec, jednička krajské kandidátky ODS, se nechal na billboardy vyobrazit s nápisem „Nejsem tupec, jsem Tupec".
Chtěl tak podle svých slov vtipnou formou sdělit, že se za své příjmení nestydí a upoutat pozornost voličů.

Autor: ČTK, Redakce

30.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zástupci Pirátů sledují výsledky sněmovních voleb, Ivan Bartoš. 21. 10. 2017
2 25

Lídr Pirátů Bartoš: S ANO žádná koalice nebude

Volby 2017 - štáb ČSSD v Lidovém domě - Milan Chovanec, Lubomír Zaorálek a Bohuslav Sobotka.
14 15

Volební lídr ČSSD Zaorálek: Voliče nám vzalo ANO i Piráti

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

České parlamentní volby zaznamenala mnohá světová média. Přinášíme vám výběr z jejich ohlasů.

ANO jasně vyhrálo volby. Babiš chce silnou a stabilní vládu

Vítěz voleb Andrej Babiš na prvním setkání s novináři uvedl, že bude jednat s všemi stranami, které se dostaly do sněmovny. "Na prvním místě je zvolení předsedy sněmovny a dalších orgánů, teprve pak budeme mluvit o vládě. Chtěl bych ale, aby byla funkční co nejdříve a byla stabilní," uvedl šéf hnutí ANO.

Prezidentské kandidáty překvapil velký pád ČSSD. Obavy mají u SPD

Některé uchazeče o Pražský hrad překvapil výrazný propad sociální demokracie, úspěch hnutí ANO očekávali. Řekli to v reakci na výsledek sněmovních voleb.

Koalici by měli utvořit ANO a ODS, říká politolog Charvát

/ROZHOVOR/ Jak výsledky ovlivní podobu dolní komory Parlamentu ČR? Deník se ptal politologa Jana Charváta z Karlovy univerzity. „Možnější variantu vidím tichou podporu menšinové vlády ANO ze strany ODS,“ řekl Charvát Deníku. Politolog rovněž zmínil úlohu Václav Klause mladšího (ODS), který získal víc preferenčních hlasů než předseda ODS Petr Fiala.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení