Pardubické centrum města se může rovnat některým světovým metropolím: bohužel kvůli dopravním zácpám. Ty v některých hodinách připomínají přeplněné ulice Mexico City či hlavních měst jihovýchodní Asie. Právě kvůli dopravě by se v blízkosti obchodního centra na Masarykově náměstí už stavět nemělo. Proluky má místo budov zaplnit zeleň. Přitom developeři by na volných prostranstvích nejraději viděli bytové domy, hotel či banku.

„Cokoli by se tam vybudovalo, by vedlo k dopravnímu kolapsu. V tom budeme neústupní. Na těchto místech budeme prosazovat zelené plochy. Podle toho by měl vypadat i nový územní plán," řekl primátor Pardubic Martin Charvát (ANO 2011).

Stavební práce odkládají řadu let

Neutěšená dopravní situace komplikuje i další rozvoj areálu, který vznikl po odstranění hal a budov zrušené Prokopovy továrny mlýnských strojů. Developeři, které nyní zaměstnává budoucnost hradeckého hotelu Černigov, tam zatím stavět nezačali.
„Doufáme, že do půl roku přijdou s nějakým konkrétnějším projektem pro Pardubice," nechal se slyšet primátor Charvát.

Po nedávném jednání se silničáři je primátor optimista. Věří, že se v dohledné budoucnosti začne stavět severovýchodní obchvat města a připravovat i přeložka na jihovýchodní straně Pardubic. Ty mají městu pomoci.

Radnice zároveň chystá propojky nadjezdu u Srnojed s křižovatkou U Trojice a ulicí Kyjevskou u nemocnice se silnicí S. K. Neumanna u krematoria. Náměstkyně primátora Helena Dvořáčková před časem uvedla, že by tyto silnice vyřešily nejpalčivější místa v pardubické dopravě.

Plynulejší dopravu MHD v centru města radnice podpoří vyhrazenými jízdními pruhy, které se již podle politiků osvědčily při rekonstrukci třídy Míru a nadále na trase zůstanou. Denně projedou po Masarykově náměstí a dál po Sukově třídě stovky spojů, přičemž na rekonstruovanou třídu Míru se jich zpět vrátí jen zhruba 60 denně.