Aktuálně museli řešit některá místa na nových nástupištích, na kterých se projevilo sesedání podloží. „V běhu je detailní průzkum odborníků na geologii," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský a pokračoval: „Stavba bude prodloužena na základě přidělených výluk do konce září 2015 z důvodu těchto drobných poklesů – objevené maximum je 3,5 centimetru – nástupištních hran 1. a 2. nástupiště a kolejí číslo 1 a 2. Dodatečným geologickým průzkumem bylo zjištěno nezkonsolidované podloží v místech, kde dříve byla pouze přístupová cesta k nádraží a travnaté plochy.

Geotechnik stavby navrhuje řešení ve formě místní nízkotlaké injektáže a odpovídající sanace nástupištních hran. Jedná se o část nástupišť od podchodu směr Česká Třebová." Vícepráce si vyžádaly prodloužení výluk. „Dalším důvodem jejich prodloužení je nález opěrných zdí ve starém železničním náspu, které je třeba pro posun koryta řeky Třebovky odbourat a následně provést odláždění koryta," dodal mluvčí SŽDC. Práce podle jeho slov nemají vliv na bezpečnost ani plynulost dopravy ve stanici.

A zatímco železniční nádraží získává svoji konečnou podobu, cestující si na něj zvykají. Někteří těžko. Vysokoškolačku z Ústí nad Orlicí zklamalo hned z několika důvodů.

„Zaprvé se mi zdá, že je uvnitř malý počet míst k sezení. Další nevýhodu vidím v placených záchodech, kde si ještě musíte chodit pro klíč, tudíž na vás většina cestujících kouká, že jdete na toaletu. To mi přijde trochu neosobní," vyjmenovává, co jí jako cestující na novém nádraží vadí. A chybí jí i lepší občerstvení, než jen automat na sušenky a kávu, který je tu teď. Postrádá stánek s jídlem, třeba obloženým pečivem pro ty, kteří se nestihli před cestou najíst a spoléhají na to, že si něco koupí na nádraží. „Myslím, že by nebyla na škodu ani trafika, kde si můžete koupit něco na čtení, dobít kredit a podobně. Celkově na mě působí nádraží v Ústí nad Orlicí jako taková ´mini zastávka´ bez zázemí," povzdechla si studentka.

Nové nádraží bylo v rámci stavby Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí otevřeno pro veřejnost loni 17. listopadu. Je zde nový vstupní objekt, kde je umístěn informační systém pro cestující, pokladny, sociální zařízení a čekárna.