Cestující z Ústí nad Orlicí jsou rozčarováni, RegioJet se ani po roční odmlce do jejich města nevrátí, „žluté vlaky" budou ale od nového grafikonu stavět v České Třebové. A nejen to, vedle dalších vlaků vyšší kategorie i Pendolino!

Ústí je mimo hru. Prý prozatím

Jak Deníku potvrdil tiskový mluvčí RegioJetu Pavel Halla, s vrácením zastávky do Ústí nad Orlicí dopravce v novém jízdním řádu nepočítá. Jedním z důvodů je započatá stavba železničního koridoru, Ústí cestujícím nenabízí požadovaný komfort. „Bude záležet na dokončení rekonstrukce železniční stanice v Ústí nad Orlicí, dále na tom, zda dojde k nějakým demografickým změnám, případně jak se změní poptávka cestujících, záležet bude i na poptávce kraje a města Ústí nad Orlicí," dodal Halla.

Ústecký starosta Petr Hájek vloni přesvědčoval soukromého dopravce, aby v Ústí nad Orlicí nepřestával zastavovat. Své argumenty opíral o řadu dopisů, které radnici adresovali naštvaní cestující. Zprávu o tom, že Regio- Jet bude zastavovat v sousední České Třebové, okomentoval slovy: „Adresoval jsem řediteli Jančurovi dopis, nerozumím logice při sestavování jízdních řádů. V České Třebové bude souběžně stavět několik rychlíků v poměrně krátkém časovém úseku, vedle kategorie EC a IC i RegioJet." Příští rok bude z hlediska dopravy pro Ústí nad Orlicí poměrně složitý.

vůli modernizaci železničního koridoru bude od března do září roku 2014 vyloučeno hlavní nádraží v Ústí nad Orlicí z běžného provozu, všechny osobní a rychlíkové spoje budou zastavovat na zastávce Ústí – město. A zde je malé parkoviště. „Všichni se odkazují na dopravní situaci související se stavbou koridoru a rozhodnutí odsouvají na dobu, kdy se začne tvořit jízdní řád platný od prosince roku 2014," podotkl na téma vlaky vyšší kvality v Ústí nad Orlicí starosta Petr Hájek.
Komfortnější cestování vlakem z Ústí nad Orlicí rozhodně chybí. „Je to velká škoda, že se RegioJet do Ústí nevrátí. V době, kdy tu zastavovaly, jsme si na ně hodně zvykli a pravidelně je využívali," potvrdila Deníku jedna z cestujících.

RegioJet, Leo Expres i Pendolino?

Zato Třebovští by měli sochu Jana Pernera pozlatit. Město na trati se širokou spádovou oblastí dopravce začíná lákat. Po letech lobbování pro zastavování vlaků vyšší kvality se zdá, že se úspěch dostaví. Respektive zastaví, a ponese názvy RegioJet, Pendolino… a možná i Leo Expres a RailJet.

„Nechceme, aby tady zastavovaly úplně všechny vlaky, ale chceme ranní a večerní spoje, aby se lidé dostali do center a večer zpátky," zdůrazňuje starosta České Třebové Jaroslav Zedník.

Jako první vedení města oslovil Leo Expres, údajně zvažuje zastavování v České Třebové od začátku příštího roku. Následoval RegioJet, jeho spoje už jsou zaneseny v návrhu jízdních řádů, jež vstoupí v platnost letos v prosinci. Od stejného data ve Třebové zřejmě budou zastavovat i některá Pendolina. „Nebudou tady zastavovat všechna, ale některá v ranních a večerních taktech. V návrhu jízdního řádu to není, ale prošlo to správní radou, která to odhlasovala," doplnil Jaroslav Zedník. Ten navíc s Českými drahami vede jednání o zastavování RailJetu, novinky, která by na české koleje měla vyjet příští rok.