Pardubický kraj se brání, že poblahopřát občanům regionu při příležitosti Vánoc a Nového roku jménem rady je základní slušnost.

„Nevidím v této ekonomicky obtížné době jako dobré propagovat za veřejné peníze práci, kterou dělám. To by měli lidé pocítit sami. Peníze by se daly využít úplně někde jinde," uvedl Kohout.

Pardubický kraj se proti Kohoutovu názoru ohradil. „V žádném případě se nejednalo o reklamu politiků. Ani v jednom s inzerovaných vánočních blahopřání nebyla zmíněna politická příslušnost nikoho ze zástupců Pardubického kraje," sdělil ČTK mluvčí hejtmanství Jakub Rychtecký. Kohoutovu kritiku označil za „pouhý pokus o politický marketing".

Kohout naopak namítá, že občané politickou příslušnost vedení hejtmanství většinou stejně znají. Nelíbí se mu ani jiná vydání kraje. Úprava kanceláří hejtmana, asistentek a vedoucího kanceláře přišla veřejný rozpočet na 830.000 korun bez DPH.

V inzerátech i rozhlasových spotech vystupoval jménem vedení kraje hejtman Martin Netolický (ČSSD), někdy se prezentovala celá rada. Podle Oldřicha Kužílka, poradce pro otevřenost veřejné správy, to byla chyba.

„Všechny takovéto formy komunikace musejí být vedeny tak, aby nepředstavovaly osobní propagaci politických představitelů. Legitimní by byl třeba inzerát: "Pardubický kraj vám přeje pěkné vánoce". Mělo by být jasné, že jde o instituci, ne o konkrétní politiky, jinak jde vždy o zneužití veřejných prostředků," řekl Kužílek.