Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

'Pardubice by se zmenšovat neměly,' říkají členové ODS

Pardubice - Hned několik návrhů, jak by měl magistrát spolupracovat s městskými obvody, podala pardubická Občanská demokratická strana (ODS).

11.10.2012
SDÍLEJ:

Starosta pardubického obvodu III Vítězslav ŠtěpánekFoto: DENÍK/Luboš Jeníček

„Chceme velké, silné a prosperující město, které se bude rozšiřovat a ne zmenšovat.   Kompetence městských obvodů by se měly ještě více posílit tak, aby obvody vykonávaly co nejvíce operativy, a tím uvolnily ruce magistrátu, který by měl určovat strategii rozvoje a jeho zásadní směr vzhledem ke svým kompetencím," uvedl za pracovní skupinu ODS pro problematiku městských obvodů Vítězslav Štěpánek, starosta třetího pardubického obvodu.

Výkon státní správy ponechat stejný

ODS  chce dále ponechat výkon státní správy v současném stavu, zachovat stávající územní členění města a zlepšovat komunikaci mezi městskými obvody, magistrátem, občany a okolními obcemi.

„Chceme, aby měl magistrát mandát řešit zásadní opatření, která ovlivní budoucí podobu města. Za nejdůležitější mimo jiné považujeme co nejrychlejší řešení dopravní infrastruktury z hlediska investic státu, kraje a města. Chceme jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic a potažmo s jeho generálním ředitelem o uvolnění finančních prostředků na rok 2013 na projekt Trojice. Dále je nutné jednat s ministerstvem dopravy o financování přípravy a realizace vnějšího dopravního systému Pardubic – severovýchodních a jihovýchodních obchvatů," vyjmenoval další návrhy Vítězslav Štěpánek.

Ve vztahu ke kraji chtějí členové pardubické ODS prosazovat tiché kryty na páteřních krajských silnicích II. a III. tříd v intravilánu města a zaměřit se na celkové rekonstrukce místních komunikací v majetku města.

„Rádi bychom jednali s ministerstvem obrany o bezúplatném převodu objektů a pozemků na území města. K tomu potřebujeme mít zpracované a zaregistrované studie k uvedeným objektům," vysvětlil Vítězslav Štěpánek.

Řešení odpadového hospodářství

Mezi další priority řadí ODS také řešení odpadového hospodářství po roce 2013, přípravu čerpání finančních prostředků Evropské unie  po roce 2013 a vytvoření kvalitní vize města Pardubic.

„Ve strategickém plánu je třeba jasně definovat zájmy města, jeho obyvatel, podnikatelských subjektů, ale i okolních obcí. Jen tak budou mít konkrétní projekty větší šanci na úspěch při čerpání finančních prostředků z Evropské unie. Základem by mělo být zlepšení života v dané lokalitě, podpora podnikání a zajištění zaměstnanosti obyvatel. Je třeba vytvořit i nový územní plán, který bude respektovat požadavky strategického plánu," nechal se slyšet starosta pardubické „trojky".

Lenka Štěpánková

Autor: Redakce

11.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
11

Alkohol nezletilým prodali v 16 brněnských obchodech, zjistili inspektoři

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
1 33

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Slovenský talent Jozef Karika láká do temných hvozdů

Po Strachu přichází Trhlina. Nakladatelství Argo pokračuje ve vydávání knih mimořádného slovenského talentu Jozefa Kariky a po loňském hororu Strach servíruje další šílenstvím prodchnuté dobrodružství ze slovenských hor. Na Strach navíc kniha přímo navazuje. Nikoli však tak, jak by si mohl čtenář myslet.  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT