„Já osobně jsem na mrtvici a myslím, že většina co bydlíme u chrudimského nádraží. Z celé ulice Čs. armády pod autobusovým nádražím bude bulvár s širokým pruhem zeleně a se zákazem parkování od začátku nádraží až po Rooseveltovu ulici," stěžuje si jedna z tamějších obyvatelek. Její jméno redakce zná, ale na její přání je neuvádí.

Odhadem prý takto zmizí 25 až 30 parkovacích míst, další místa ubudou v ulici Přemysla Otakara. „Tady zůstane ze čtyřiceti parkovacích míst snad jen sedmnáct," lamentuje žena, která poslala dopis z žádostí o radu, kde tedy mají lidé napříště parkovat, také úředníkům městského úřadu.

Soběslav Dušek z odboru investic jí obratem zaslal vyjádření, k němuž přiložil i plány úprav a změn, jež jsou teď v ulicích pod nádražím realizovány. Plyne z nich, že mnohde už vskutku zaparkovat nepůjde. „Co se týká první části ulice ČSA, tak tam dojde ke zrušení autobusového odstavného parkování a bude sloužit pro osobní auta, tudíž zde dojde k navýšení parkovacích míst," zmiňuje Soběslav Dušek jediný opačný případ.

Dále ale píše: „Široké chodníky vznikají proto, že rozšíření parkovacího stání nejde z důvodu norem a předpisů, které hlídá odbor dopravy. Například v ulici Přemysla Otakara nebude na protější straně od vašeho domu podélné parkování, protože se ulice jednosměrně zprůjezdnila a tudíž nelze dodržet předpisy na podélné parkování. Místo toho se přidalo na chodnících. Pokud by se chodníky nerozšířily, šíře ulice by stejně nevyhovovala parkování a zbytečně by se majitelé snažili auto někam zaparkovat a znemožnil by se bezpečný průjezd. Co se týká stromů, ty potřebují taky nějaký prostor pro zakořenění," napsal dále úředník.

Uznal ale, že parkování bude pro místní opravdu celkově složité.