Další rok studia

Na vzdělání jednoho školáka je ročně potřeba částka pět tisíc korun. „Protože letos v březnu ukončil A. Anil Kumar své středoškolské vzdělání, snížil se počet podporovaných dětí na dvanáct – jedenáct z oblasti Belgaum a jedno z Bangalore. Vybrané finanční prostředky budou použity na zaplacení nákladů na další rok studia těmto dětem," uvedla Iva Marková z Oblastní charity. Celkem jde o částku 60 tisíc, zbývajících 20 494 korun bude zasláno jako jednorázový příspěvek pro děti, které jsou bez dárce. „Jedná se o děti, které jsou již ve vyšších ročnících školy a z nějakého důvodu o svého dárce přišly," dodala Iva Marková.

Kontakt s dítětem

Nedílnou součástí projektu je i korespondence mezi podporovanými dětmi a dárcem. Do letohradské farnosti dorazily z Indie koncem roku dopisy, v nichž děti děkují za podporu. „Studuji pátou třídu," napsala jedenáctiletá Roshani a pochlubila se samými jedničkami: „V pololetních zkouškách jsem měla ze všech předmětů známku A." Devítiletá Vinodini děkovala za peníze poslané z Čech. „Byly určeny na školné, učebnice, uniformu a tak dále. Nikdy nezapomenu na pomoc, kterou mi poskytujete," slibuje dívka. Za letohradskou farnost byly dětem odeslány dopisy, které školáky chválí za jejich úsilí a školní výsledky, děkují za jejich modlitby, přiloženy byly i fotografie z místních bohoslužeb.

Jak se zapojit

Informace, jak se do projektu zapojit, a databáze dětí, které čekají na pomoc a podporu, lze najít na webových stránkách Diecézní katolické charity Hradec Králové www.hk.caritas.cz. Zprávy lze sledovat nejen na zmíněných webových stránkách, ale také na Facebooku a Twitteru, nově i na Instagramu. 

Projekt Adopce na dálku má pro indické děti velký význam. Vzdělání jim umožní sehnat v budoucnu kvalifikovanou práci. Internátní škola, která byla vybudována díky českým dárcům, poskytuje dětem kvalitní vzdělání. Dětem, které nemají rodiče, se stala domovem, získají zde kamarády, mají možnost lékařské péče. Pět tisíc korun ročně tak může zásadně změnit život jednoho dítěte v Indii.