„Jedna cesta je, že to bude rekonstruovat a financovat město samo a sloužilo by to pouze jako letiště. Iveco, které potřebuje zkušební dráhu, pracuje na svém projektu, který kombinuje využití letiště a zkušební dráhy," uvedl starosta Miloslav Soušek. Sám by dal přednost spolupráci s výrobcem autobusů, podle něj by to stavbu zlevnilo, areál by byl více využíván a vysokomýtský autobusový závod by to posílilo. Proto projektovou dokumentaci na letiště pro radnici i na kombinované užívání pro Iveco zpracovává jedna projekční kancelář.

Letiště „Na Hartech" se využívá především k soukromým letům, v létě navíc ke sportovním účelům. Ročně se na letišti uskuteční okolo 5000 vzletů a přistání. „Naše letiště využívají podnikatelé, kteří přilétají na jednání do regionu," uvedl již dříve pro Orlický deník místopředseda vysokomýtského aeroklubu Jaroslav Jakoubek. Už loni o stavu dráhy řekl: „Dráha je provozuschopná, omezení provozu nechystáme, ale je stará a oprava je skutečně nutná." Zpevněná vzletová dráha dosahuje délky 600 metrů, dvě travnaté dráhy 1200 metrů. Ke konci životnosti se přiblížilo zpevnění vzletové dráhy i pojížděcích ploch, nutná je rekonstrukce všech povrchů.

Úpravy osvětlení

Součástí prací by bylo frézování povrchu drah, odstranění nynějších trhlin v povrchu nebo obnovení vodorovného značení. S tím by souvisely také úpravy osvětlení.

Letiště je staré přes sto roků, letec a konstruktér Jan Kašpar tam přistál v roce 1912. Místní firma Carrosserie Sodomka zde postavila těsně před druhou světovou válkou první hangár. Pak byla plocha letiště upravena pro vojenské využití: Luftwaffe ji využívala v době války jako základnu. V období po válce se Vysoké Mýto stalo centrem sportovního letectví a létání.

(čtk, miš, jko)