Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po nové trati bude cesta rychlejší

Letohrad, Ústí nad Orlicí - Mezi Ústím a Letohradem se ještě chvíli vlakem nesvezete. Chybí tu to hlavní, koleje. Na části tratě 024 pokračuje stavebně náročná rekonstrukce železničního spodku a svršku. Podle SŽDC je hlavním cílem projektu uvedení tratě do takového technického stavu, který bude odpovídat evropským parametrům a standardům.

23.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Název stavby Trať 024 Ústí nad Orlicí – Lichkov, úsek Ústí nad Orlicí – LetohradInvestor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitelé Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
Porr a.s
Termín zahájení 12/2015
Termín dokončení 10/2016
Celkové náklady stavby 507 676 565 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 384 840 906 Kč

„Přínosem provedených úprav v traťovém úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad bude především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Cestující potěší i zkrácení jízdních dob a možnost pohodlnějšího a bezpečnějšího pohybu na modernizovaných nástupištích," uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Práce začaly na jaře odstraňováním starých kolejí. „Dělníkům pomáhá 65 tun těžký stroj, který nařezané kolejnice vytrhává a nakládá rovnou i s pražci," informovala na svém webu o průběhu prací dodavatelská firma. Stavba přináší různá dopravní omezení a dotkla se i cyklistů, protože některé úseky cyklostezky jsou během kompletní rekonstrukce trati využívány vozidly stavby a jako objízdné trasy pro osobní automobily.

Postupně budou obnovena nástupiště na zastávkách Dolní Dobrouč, Hnátnice a Dolní Libchavy. Rozsáhlejších stavebních úprav se dočká železniční stanice Lanšperk, kde kromě oprav dvou nástupišť dojde rovněž ke snesení celé nevyužívané koleje u výpravní budovy. V takto vzniklém prostoru stavbaři vybudují nové vnější nástupiště a zajistí zjednodušení konfigurace kolejiště. Dojde zde také ke zřízení nového trolejového vedení a k výměně osvětlení. Obnovou projde i staniční zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.

Celkové náklady se předpokládají ve výši zhruba 507 milionů korun, projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti ve výši 384 miliony. Termín dokončení je stanoven na letošní říjen s tím, že hlavní práce – které zahrnují i rekonstrukci 45 mostních objektů a 12 železničních přejezdů – budou hotovy do začátku prázdnin.

(daf, rz)

Autor: Redakce

23.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Těsný únik. Řidič osobního vozu v protisměru neměl proti předjíždějícímu kamionu jinou možnost než zastavit mimo vozovku. Jinak by riskoval fatální čelní střet.
12

VIDEO: Předjíždění kamionů jako kilometrový hazard se smrtí

Odstupující premiér Saad Harírí
4

Saúdská Arábie mě násilím nedrží, můžu odjet, řekl libanonský premiér

Merkelová dál agituje za Jamajku, poražené německé strany se staví proti

Zvyšme úsilí k překonání vzájemných rozporů, vyzvala v pátek tři stěžejní německé politické strany (CDU/CSU, FDP a Zelené) německá kancléřka Angela Merkelová. Poražení sociální demokraté Jamajku odmítají.

Na babetách ujeli na Islandu dva tisíce kilometrů. Trajekt domů málem nestihli

Šestičlenná skupina cestovatelů na babetách ujela za třiadvacet dní po Islandu téměř dva tisíce kilometrů. Putování za krásami Islandu mělo svá úskalí, cestu jim ztěžovalo počasí a nepřítomnost asfaltových cest.

Irácká armáda dobyla Rávu, poslední irácké město ovládané IS

Irácká armáda oznámila, že dobyla město Ráva u hranice se Sýrií. Město bylo považováno za poslední útočiště takzvaného Islámského státu v Iráku. Vojenská operace směřující k osvobození Rávy začala v pátek za úsvitu.

Oběti komunismu na Národní třídě připomněla řada ze svíček

Oběti komunistického režimu si dnes připomnělo na pražské Národní třídě několik desítek lidí, kteří zažehli svíčky a vytvořili z nich desítky metrů dlouhou řadu. Místy se účastníci happeningu spojili i do lidského řetězu. Akci u příležitosti oslav výročí 17. listopadu uspořádala stejně jako v předchozích letech platforma Bez komunistů.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT