Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problémy s projektem přednádraží v Pardubicích ohrožují evropské dotace

Pardubice - Dotace v ohrožení, a to nejen ty evropské, ale už také ty ze švýcarských fondů. Pardubice mají problémy s projektem přednádraží, který má propojit autobusové a vlakové nádraží.

19.3.2013
SDÍLEJ:

Vizualizace projektu přednádražíFoto: www.pardubice.eu

Náměstek primátorky Michal Koláček (Sdružení pro Pardubice) zastupitelům oznámil, že na příštím zasedání se bude probírat, zda projekt dopravního terminálu přibližně za 200 milionů korun bude vůbec pokračovat. „Stěžejních problémů je několik," dodal náměstek.

Město například nemá povoleno pokácet dva stromy v místě, kde by měly být autobusové zastávky. Tím by se nesplnily dotační podmínky projektu. Radnice má pravomocné stavební povolení, ale smlouvy s dodavateli už vypršely a musejí se prodloužit.

Sporné momenty

„Nejasných a sporných momentů je víc. Zastupitelstvo asi bude zvažovat, zda v projektu pokračovat nebo jej změnit," prohlásil Michal Koláček.
Magistrátu se zřejmě také nepodaří získat územní rozhodnutí na úpravu křižovatky ulice kapitána Bartoše a silnice I/37.

Zároveň krajský radní zodpovědný za dopravu Jaromír Dušek (Strana práv občanů Zemanovci) požádal v minulých týdnech v dopise město, aby přehodnotilo dopravní řešení celého prostoru.
„Správa železniční a dopravní cesty měla stavět lávku přes kolejiště na Duklu, ale nadále se s ní nepočítá. Naopak chce prodloužit podzemní tubusy do oblasti Dukly a taky až k oblasti lihovaru," poznamenal náměstek pardubické primátorky.
Studii o dopravním terminálu město zpracovalo před několika lety. Z přednádraží by měly jezdit městské a příměstské autobusy.

Projekt počítá rovněž s modernizací trakčního vedení trolejbusů a s vybudováním nové silnice, která by dopravu z lokality z velké části odvedla jinam.
Na projekt město získalo dotaci ze švýcarských fondů ve výši zhruba 90 milionů korun, částkou 12 milionů má přispět i Pardubický kraj. Na změnu trakčního vedení pak přispěje Evropská unie 36 miliony korun. Dalších 60 milionů korun bude pak muset město dofinancovat z vlastní kasy.

Autor: Lukáš Dubský, ČTK

19.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda Strany zelených Matěj Stropnický.
5

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předvolební debata Deníku: (zleva) Vít Rakušan, Markéta Pekarová-Adamová, Ivan Bartoš
15 51

VIDEO: Neváhali ani vteřinu. Politici měli ohledně vlády s Babišem jasný názor

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si minisytryně Katla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

OBRAZEM: Policie Modrava nekončí, filmaři se na Šumavu vrátí

Režisér Jaroslav Soukup žádá čtenáře Deníku o zajímavé historky z prostředí venkovských lékařů a veterinářů.

Video veřejného znásilnění z Konga kolovalo na sítích. Bojuje se ženskými těly

Sedmiminutové video, ukazující nahou ženu, která je znásilněna, zmlácena a nakonec sťata před plným náměstím v jednom z měst v Demokratické republice Kongo (DRK) kolovalo na sociálních sítích několik měsíců, než bylo oficiálně staženo na apel televize France 24. Jak píše server CNN, tato znásilnění zapadají do širšího příběhu, který se datuje do 19. století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení