Deště už byly tak silné, že půdní podloží nevydrželo pohromadě, sesunulo se a pod asfaltovou vrstvou nyní není nános, který by vozovku udržel v pevném stavu.

Komunikace na této trase je tak po lijácích v havarijním stavu. „Momentálně je cesta uzavřená a byla označena zákazovou značkou," říká Václav Ouhrabka, provozní náměstek Správy a údržby silnic Pardubického kraje. I když silnice na první pohled nemusí vypadat nebezpečně, její stav není schopný velké zátěže a frekventovaného provozu. „Už v minulosti na tomto úseku možná bývaly problémy, ale patrně trochu jiného rázu. Dělníci tu přistavěli patníky, silnice dříve se opravovala," přiznává starosta Stašova Leoš Vendolský.

Auta, která tudy jindy projíždějí, jsou nyní odkláněná na objízdnou trasu. „Nařídili jsme objížďku před Rohoznou," informuje Václav Ouhrabka. Silnice není tolik využívaná jako jiné v okolí, působí totiž pouze jako jakási zkratka směrem do městyse Svojanov.

S neutěšeným stavem vozovky, dlouhodobou uzavírkou a možným nebezpečím dalšího sesunu si prý řada řidičů příliš nedělá starosti. „Denně tu projíždí několik řidičů, kteří zákaz nerespektují. Dostalo se ke mně také to, že tu jezdí místy i kamiony. Vozovka sice rozpadlá není, ale pokud by to tu fungovalo tímto způsobem nadále, mohlo by dojít k většímu problému," obává se starosta Stašova Leoš Vendolský.

Ten proto řešil situaci se správou a údržbou silnic. „Místu, kde chybí zemina, se řidiči alespoň snaží vyhýbat, ale může to být jen otázka času, kdy se asfalt utrhne. To není dobré," pokračuje Leoš Vendolský. A kdyby šlo jen o to. Z místa „činu", kde je prudký kopec, dokonce během posledních dní zmizelo značení zákazu vjezdu na tento úsek a někteří další lidé tak ani nemusejí vědět, v jak nebezpečném místě se ocitají. „Krádeže značek nejsou ničím novým. Bohužel to dnes není trestný čin a policie se tím nezabývá. Pakliže zmizela, samozřejmě ji nahradíme jinou," ujišťuje Václav Ouhrabka ze správy a údržby silnic.

Vozovka u Stašova bude podle plánu uzavřená až do konce roku 2014. Patří Pardubickému kraji, který teď musí rozhodnout, jakou cestou napumpuje peníze do oprav poškozené cesty. „Nejdříve je potřeba zjistit rozsah prováděných prací a vypracovat návrh na rekonstrukci," dodává Václav Ouhrabka. Bezpečné podloží tak silnice může mít až v příštím roce.