Stavba výrazně ovlivňuje život nejen obyvatelům města, ale mnohým, kdo do Ústí přijíždějí za prací či do škol. Doprovázejí ji výluky, objížďky, omezení v dopravě. Už se ale zásadně blýská na lepší časy.

Nový koridor
u Mendriku je hotový

Nový železniční koridor v lokalitě Mendriku je hotový, postupně mizí původní železniční násep. Úpravy čeká část koryta řeky Třebovky a její soutok s Tichou Orlicí. Koncem října by měla začít postupná demolice mostu, přes který vedla původní komunikace k nádražní stanici Ústí nad Orlicí. Do finále spěje i stavba nového silničního přivaděče od Mendriku k novému nádraží. Jezdit by se po něm mělo začít 1. listopadu.

Samotné nádraží už má také zásadně změněnou podobu.  V nové odbavovací budově pro cestující na kerhartické straně se pracuje na interiérech, upravují se podchody a nástupiště, dokončuje se parkoviště u nádraží. Samotné nádraží má začít  cestujícím sloužit  16. listopadu. Výluka  hlavního ústeckého nádraží se   oproti původním záměrům kvůli skluzu na stavbě nového silničního přivaděče o něco protáhla. „Podepsali jsme ale s investorem stavby dílčí změnu harmonogramu, ten už je platný a my podle něho jedeme," řekl Orlickému deníku ředitel stavby Jaroslav Strnad z dodavatelské společnosti Eurovia. Jak dodal, hlavní   práce se nyní přesouvají na letohradskou část nádraží.

Jak Jaroslav Strnad doplnil, nějaké zásadnější problémy ve vztahu ke stavbě se neřešily. „Máme ale problémy se zhotovitelem přístřešků. K šestnáctému listopadu tak nebude kompletně dokončeno zastřešení podchodů. Soutěžíme nového dodavatele, ten to ale samozřejmě k danému termínu nestihne," upřesnil.

Šestnáctý listopad bude rozhodně důležitým mezníkem v železniční dopravě ve městě.  Po delší odmlce začne hlavní nádraží opět sloužit cestujícím a všechny rychlíky budou stavět na něm. Zastávka Ústí-město se vrátí k dřívějšímu režimu, stavět zde budou jen osobní a spěšné vlaky.

(ký, pr)