Na silnicích v regionu bohužel v posledních měsících umírá stále více lidí. Trend klesající nehodovosti se zastavil a naopak se vrátila vzestupná tendence.

Jen v Pardubickém kraji zemřelo za první pololetí při nehodách 22 lidí, což je téměř o polovinu více než ve stejném období loňského roku. Nárůst počtu mrtvých tu byl nejvyšší v celé zemi. Vyšší počet obětí tragických nehod oproti předcházejícímu roku přitom policisté zaznamenali už vloni.

Prázdniny pak v nelichotivé bilanci pokračovaly. V Pardubickém kraji se během nich ze svých cest nevrátilo 10 lidí, stejnou bilanci měl i Královéhradecký kraj. Mimochodem, vloni o prázdninách zahynuli v hradeckém kraji jen dva lidé…
Přitom nehod přibylo oproti předcházejícím letům jen minimálně. Řidiči ovšem jezdí stále nebezpečněji.

„Bohužel je zřejmé, že evidujeme i více řidičů, kteří byli účastníkem dopravní nehody a kteří požili před jízdou alkohol nebo řídili pod vlivem drogy. O významný nárůst se jedná právě u omamných a psychotropních látek," podotkla policejní mluvčí Ivana Ježková.

Dodala ovšem, že právě tyto nehody neměly většinou tak tragické následky, jako nehody zaviněné vysokou rychlostí či nebezpečným předjížděním.
Častou obětí nehod jsou především chodci a cyklisté. A rovněž motorkáři. Přibývá také střetů na železničních přejezdech.

Ostatně nejtragičtější prázdninová nehoda v hradeckém kraji se stala hned zkraje července na Náchodsku, kde dva lidé z osobního auta zemřeli po srážce s rychlíkem. Policie poté potvrdila, že výstražná signalizace na přejezdu fungovala. Vlak vlekl po nárazu auto ještě zhruba 200 metrů.

O měsíc později se srazil osobní vlak s autem na železničním přejezdu v Letohradu na Orlickoústecku. Ve voze zemřel čtyřiasedmdesátiletý řidič a o rok mladší spolujezdkyně.

Dva lidé zahynuli také po nehodě dvou osobních aut 25. srpna u Čepí na Pardubicku. Jeden řidič zemřel na místě, druhý po převozu do nemocnice.

Troška slušného chování za volantem toho přitom může hodně změnit k lepšímu. Londýnská škola ekonomie a politických věd ve své nedávné studii prokázala dominový efekt vyvolaný chováním ostatních řidičů.
„Agresivní chování jednoho řidiče na silnici vyvolává dominový efekt, protože ostatní řidiči se začínají chovat podobně," informoval o studii server Svět v bezpečí.