Cestujících přibývá

Mezinárodní civilní letiště v Pardubicích začalo fungovat v roce 1994 a od té doby mu neustále stoupají počty přepravených cestujících. Vloni to bylo na 120 tisíc pasažérů na pravidelných linkách i charterových letech. Během ledna a února 2013 už letiště odbavilo dvakrát více cestujících než v loňském roce. A protože bude tento trend pokračovat, je nový terminál téměř nutností.


„Jsme jedním z pěti mezinárodních letišť v České republice a naší povinností je cestujícím poskytnout stoprocentní servis. Kapacita současného terminálu je nedostatečná, nedokážeme například odbavit dva lety současně. Přicházíme tím o nemalé výdělky, protože zájem leteckých společností o Pardubice je a my je musíme prozatím odmítat," vysvětlil důvody potřebnosti nového terminálu šéf představenstva společnosti East Bohemian Airport (EBA) Jiří Skalický.

Projekt je připraven

Letiště má již připravený projekt nového terminálu, který nabídne nejen nové odbavovací prostory umožňující i oddělení cestujících mířících do a mimo schengenský prostor, ale také nové příjezdové komunikace, parkoviště či restauraci s vyhlídkou na letištní plochu.

„Odhadované náklady na výstavbu nového terminálu se pohybují v řádech stamilionů korun. Počítáme s úvěrem, příjezdové komunikace by mohli zainvestovat naši akcionáři, tedy město a kraj. Máme spočítáno, že úvěr budeme schopni splatit. Potvrzuje nám to stoupající trend počtu odbavených letadel a také víme o zájmu leteckých společností i cestovních kanceláří o další naše služby a o navýšení počtu letů," prozradil ředitel společnosti EBA Jan Andrlík.

Pardubické letiště je oblíbenou destinací především ruských leteckých společností, pravidelné linky létají do Moskvy a Petrohradu. V letních měsících odlétají charterové lety i do Bulharska, Turecka, Řecka, Černé Hory, na Mallorku, do budoucna možná přibudou i Kanárské ostrovy a další destinace.

Sedm spojů denně

Do letového řádu na letošní rok je zařazeno 15 pravidelných letů do Ruska týdně, společně s chartery pak některé dny bude létat až sedm spojů denně! Přes další navyšování provozu však společnost nepřekračuje povolné počty letů a ani výstavba terminálu neznamená, že provoz naruší hluková pásma, nebo platné územní rozhodnutí.