Vzpomenou na ně při víkendovém sletu letadel na ústeckém letišti. Oba dlouholetí členové aeroklubu tam všem budou chybět.

„Nemáme pro to vysvětlení, vůbec nevíme, co se mohlo stát. Bádáme nad tím, ale skutečně nevíme," řekl Orlickému deníku předseda aeroklubu Jiří Svatoš a pokračoval: „Starší z pilotů byl letecký instruktor, školil mladé piloty, plachtaře i motoráře. V aeroklubu byl čtyřicet, možná pěta-
čtyřicet let. Druhý pilot byl členem asi o polovinu kratší dobu. Oba byli zkušení."

Okolnosti a příčiny tragické události jsou předmětem prověřování pracovníků Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. „Každá informace by zatím byla jenom domněnka, nyní budou probíhat rozbory všech důležitých částí letadla a zároveň byla nařízena zdravotní pitva," naznačil další postup zkušený pilot a instruktor Jan Ptáček. I jeho se smutná událost dotkla, stejně tak členů žamberského aeroklubu, který tento týden pořádá slet historických kluzáků. „Všech se nás to dotklo, týká se to sousedního klubu," potvrdil předseda Jan Václavík.

Podobné neštěstí postihlo v dubnu roku 2008 Pilot klub Choceň. V troskách Eurostaru tehdy na Opavsku, při přeletu z Kunovic do Chocně, zahynuli jeho členové Milan Pavlíček a František Starý. Obě tragédie mají zřejmě jedno společné: jeden z pilotů byl spjat s významnou regionální firmou. Milan Pavlíček byl ředitelem Oseva Uni Choceň. Majitel letounu VL-3 měl údajně být bývalým jednatelem společnosti SOR Libchavy.

Více o tragické havárii čtěte zde.