Když se šoféři vrátí zpět, areál za kulturním domem praská ve švech. „Ani jsme nepředpokládali, že přijede tolik lidí. Letos je tu 58 traktorů, což je tak akorát. Víc už se jich sem asi nevejde," poznamenává hlavní pořadatelka Stanislava Pokorná.
Stovky návštěvníků korzují mezi vystavenými stroji. Některé se lesknou novotou, jiné jsou špinavé, jak s nimi majitel ještě před nedávnem pracovali. Mezi sériově vyráběnými traktory stojí i celá řada konstrukčně různě řešených domovin. „Původně byl úplně jiný, tohle je už třetí a konečná verze. Původně měla bantamová kola," popisuje svůj doma vyráběný stroj Josef Handlíř.
Precizní jízda
Po okružní jízdě si mohou šoféři vyzkoušet zručnost při slalomu po sousedním poli a vymáčknout z motorů svého traktoru maximum při sprintu dvojic. Porota všechny výsledky pečlivě zaznamenává a vítězové se mohou těšit na hodnotné ceny.
Odlesky od chromových součástek a naleštěná modrá kapota přitahují pozornost k Zetoru 25 , na němž přijel Martin Havelka ze Škrdlovic. „Říkal jsem si, že mi bude brzo čtyřicet a chci ještě cítit vítr ve vlasech. Dneska je v módě pořídit si velký dvouválec, tak jsem si pořídil velký dvouválec," směje se majitel Zetoru.
Traktor si koupil před dvěma lety v omšelém stavu čistě pro své potěšení a začal s opravou. „On je vlastně složený ze dvou, protože nové náhradní díly už v běžném obchodě neseženete, tak pocházejí z různých míst po celé republice, a to od Karlových Varů po Uherský Brod," dodává Martin Havelka.