Alespoň tak zní závěr schůzky, ke které došlo na začátku tohoto týdne mezi představiteli města a pozvaných institucí. „Po sdělení argumentů policie, Ředitelství silnic a dálnic i Pardubického kraje se došlo k závěru, že vymýcení nákladní dopravy z Lačnova není možné," shrnul jednání svitavský starosta David Šimek (Sdružení pro město Svitavy). Ten schůzku svolal na popud zastupitele Libora Zelinky (KSČM), který o ni požádal v červnu. „Policie 
a kraj vychází striktně ze zákona, podle něhož se ze silnic mezinárodního významu nedá zcela vymýtit doprava. V minulosti už prý udělali ústupek v tom, že kamiony mají v Lačnově zákaz v jednom směru. To, že ho šoféři bohužel mnohdy nedodržují, už je věc jiná," nechal se slyšet Libor Zelinka. Vedení města však chce bezpečí obyvatel Lačnova zaručit jinak.

Podle Davida Šimka mají lidem pomoci hned dvě připravované varianty. První z nich je mnoho let diskutovaná výstavba chodníku v Lačnově „Ta začne v první fázi na jaře příštího roku. Dalším prvkem na zvýšení bezpečnosti v Lačnově je pak samotný obchvat Svitav. Jeho realizace však dřív než v roce 2018 nezačne," uvedl David Šimek. Libor Zelinka na schůzce podle svých slov přišel s úpravou, která by měla obyvatelům Lačnova pomoci. „Podal jsem návrh ŘSD, aby se výstavba obchvatu Svitav rozdělila na dvě části, přičemž po vybudování té první by tranzitní doprava z Lačnova zmizela, protože by už kamiony jezdily po obchvatu," vysvětlil.

Stanovisko Policie České republiky se do uzávěrky sobotního vydání nepodařilo získat a čtenářům ho přineseme v následujících vydáních. Již v minulosti však policie argumentovala tím, že zákaz dopravy na silnicích první třídy musí mít opravdu pádný důvod.

„Omezit přístup na tyto silnice lze pouze na základě jejich stavebního stavu, dopravně technického stavu, nebo pokud si to vyžadují jiné závažné důvody. Žádný takový důvod nám není znám. Dopravně technický stav silnice I/43 v daném úseku není nijak výjimečný," uvedl v červenci pro Deník vrchní komisař Tomáš Krpata z krajského policejního ředitelství.