Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetí patro křižovatky bude jen pro parádu. A nepomůže ani Opatovicím

Východní Čechy, Opatovice nad Labem – Pod svícnem opravdu bývá největší tma. Obec je nově sevřená uprostřed dálnic a obří křižovatky, které odsud měly odvést tranzitní dopravu mezi Hradcem a Pardubicemi. Výsledkem je ale kvůli zrušení starých spojnic situace přesně opačná.

18.1.2014
SDÍLEJ:

Staveniště opatovické křižovatkyFoto: DENÍK/Luboš Jeníček

A ze zahlcení auty se Opatovice zřejmě nedostanou ani po probíhající dostavbě třetího patra křižovatky, kudy bude pokračovat dálnice R35. Silničáři totiž odpískali plán na další mimoúrovňovou křižovatku na R35 v sousední Bukovině nad Labem, která by obnovila propojení obcí na obou stranách Labe a ulehčila by i Moravskému předměstí v Hradci Králové.

Důvod? Úspory. „Ušetří se tím 100 milionů korun a tolik mimoúrovňových křižovatek ani neodpovídá normě, byly by příliš blízko od sebe," řekla Hana Jarolímová z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic. Křižovatka v Bukovině  na staré cestě ze Sezemic do Hradce by ležela tři kilometry od dobudovávané třípatrové křižovatky v Opatovicích.

Odpor okolních obcí byl marný. Například z Vysoké nad Labem do Opatovic dnes řidiči místo dřívějších třech kilometrů najedou devět, a to anachronickou jízdou přes  Březhrad a po stejné silnici zase zpátky. Snahy o navrácení plánu na křižovatku u Bukoviny však už vzdal i starosta Opatovic Pavel Kohout.

„Už bylo vydáno i územní rozhodnutí na stavbu R35, celý proces by musel být obnoven,  a to by stavbu dálnice zdrželo o několik let," uvedl.

Nejbližší další sjezd z R35 tak bude až v Rokytně, o jehož větší potřebnosti Kohout pochybuje. Obslouží jen Býšť a částečně Sezemice, na přehuštěném předměstí Hradce by měl mnohem větší smysl.

Problémy řidičů i nespokojenost místních s hustou dopravou tak zřejmě vyřeší až jižní okruh kolem Hradce. Jenže s jeho stavbou nelze v nejbližších letech také počítat. Do té doby si tak přes Opatovic budou nadále zkracovat cestu i lidé, jedoucí ze západní části Hradce na východní.

A po zaslepení staré „hradubické" státovky, jež přesměrovalo další dopravu, tu  nyní přibylo dalších šest tisíc aut denně. „Obcí projede denně 15 tisíc aut ," dodal Kohout.

Autor: Kamil Dubský

18.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Žralok bílý, ilustrační foto
2

Patnáctiletá Australanka přežila útok bílého žraloka

Hayato Okamura
2 9

Budeme pracovat, aby to nebyl konec demokracie, říká bratr Tomia Okamury Hayato

EXKLUZIVNĚ

Vítěz voleb Andrej Babiš: Menšinová vláda ANO je poslední možnost

Den po sečtení hlasů se už intenzivně začalo jednat o povolebním uspořádání. Šéf hnutí ANO Deníku nastínil, jaké budou jeho první kroky.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

Jágr se zranil a nedohrál. V Calgary ale válí

Calgary, Praha Nezničitelný Terminátor. Tak působil v uplynulých sezonách NHL veterán Jaromír Jágr. Nejstarší hokejista ve slavné lize totiž za posledních čtyři roky vynechal pouze jedenáct zápasů základní části. To je úctyhodná a dost neuvěřitelná bilance. I na nestárnoucího Čecha ale občas dolehne hokejový osud. Víkendový mač Calgary s Minnesotou Jágr nedohrál kvůli zranění.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se toi v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení