„Velký důraz klademe na to, aby bylo v našich vlacích snadné používat notebooky. Cestující u nás budou mít také možnost stahovat si ze serveru informace o regionu, kterým projíždí," uvedl zakladatel a generální ředitel Leo Expressu Leoš Novotný.

Zakladatel společnosti se netají tím, že celá koncepce  jeho podnikání si bere za vzor Švýcarsko. „Jedním ze základních požadavků na nové vlaky bylo, aby cestující měli hodně místa pro nohy. Chceme, abychom v této oblasti konkurenci poráželi, jelikož víme, že cestující tenhle parametr neustále hodnotí," podotkl Leoš Novotný.

Nový dopravce představil v Pardubicích i podobu budoucí spolupráce s Dopravním podnikem města Pardubic (DPMP). „Dohodli jsme se, že cestující si budou moci již ve vlaku zakoupit jízdenku na pardubickou městskou hromadnou dopravu. Na oplátku bude Leo Express využívat naše zákaznické centrum na pardubickém hlavním nádraží," sdělil ředitel DPMP Tomáš Pelikán.

V Pardubickém kraji budou vlaky Leo Express zatím zastavovat pouze v Pardubicích. „Je pro nás logické dělat přímou konkurenci soupravám pendolino. Česká Třebová ale nabízí dobré zázemí, takže je možné, že od příštího roku budou některé spoje stavět i tam," dodal pro Deník Leoš Novotný.

Na prohlídku jeho vlaku se vypravil i končící hejtman Radko Martínek, který je známý ostrým sporem s dalším železničním podnikatelem Radimem Jančurou, majitelem společnosti RegioJet. Do svého soka si nezapomněl rýpnout anive čtvrtek. „Zatímco konkurence stále jen někde něco vykládá, Leo Express tiše pracuje a na výsledku je to vidět," konstatoval Radko Martínek.