„Předmětem kontroly bylo prověření obchodní sítě včetně provozoven veřejného stravování a poskytování taxi-
služeb z hlediska dozorových kompetencí zúčastněných kontrolních orgánů," vysvětluje mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Dvacet inspektorů ČOI provedlo třicet kontrol v maloobchodních prodejnách, restauracích a taxislužbách. Ve třinácti z nich konstatovali devatenáct porušení předpisů, nejčastěji zákona o ochraně spotřebitele. Co konkrétně, naznačil Jiří Fröhlich: „Neumožnění spotřebiteli překontrolovat si správnost prodaného objemu nápojů nebo množství pokrmů, neposkytnutí písemných informací k výrobkům v českém jazyce nebo úplná absence povinných informací u výrobků, nevydání dokladu o zakoupení výrobku. Ve dvou kontrolovaných provozovnách byla zjištěna nabídka výrobků, které porušují některá práva duševního vlastnictví."

Při kontrolách taxislužby byly uloženy v osmi případech sankce a v dalších pěti bude zahájeno správní řízení.

Maso = problém

Šest provozoven neobstálo při kontrolách spolupracujících institucí. Tři ze šesti chybovaly podle veterinární správy. Ve dvou prodejnách a provozovně veřejného stravování kontroloři našli neoznačené maso, opětovné zamrazování masa, vyšší skladovací teploty, prošlé zboží, nesprávné značení masa a masných výrobků nebo přepravky s uzeninou uskladněné na zemi. Celníci ve čtyřech provozovnách zjistili například nedostatek při povinném značení lihu. Pracovnice hygieny zkontrolovala dvě asijská obchodní centra, kde shledala nedostatky ve značení kosmetických výrobků, v jednom případě k dalšímu šetření odebrala vzorek dětské obuvi.

K pozitivnímu konstatování dospěl inspektorát práce: kontrolou nebyl zjištěn výkon nelegální práce ani porušení právních předpisů v oblasti pracovněprávních vztahů. Celkem bylo pozitivní zjištění zaznamenáno v 43,3 % z kontrolovaných subjektů.