Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaková trať bude po opravách pohodlnější a bezpečnější

Pardubice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje revitalizaci trati z Pardubic do Ždírce nad Doubravou na Havlíčkobrodsku.

19.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Po úpravách by se měla zvýšit jejich bezpečnost v železničních stanicích, zlepšit kultura cestování a zkrátit doba přepravy.
Některé zastávky a stanice se dočkají rekonstrukce. Pro větší bezpečnost a pohodlí cestujících budou zřízena nová vyvýšená nástupiště namísto současných v úrovni terénu. Postavit se mají také nástupištní přístřešky, opraví se elektrická zařízení včetně osvětlení zastávek a železničních stanic.

Náklady mohou být až miliarda korun

SŽDC připravuje záměr jako jeden z náhradních projektů pro dočerpání peněz z Operačního programu doprava do roku 2015. „Náklady se odhadují mezi 900 miliony a miliardou korun," konstatoval mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Pokud se projekt nepodaří uskutečnit nyní, chce se na něj SŽDC pokusit získat dotaci v dalším programovacím období.

V úsecích se zvýšením traťové rychlosti je navržena rekonstrukce svršku a přestavba některých mostků a propustků. Záměr počítá i se změnou zabezpečení na vytipovaných železničních přejezdech.
Stávající traťové zařízení kromě úseku Žďárec u Skutče – Chrudim již kvůli stáří a celkové opotřebovanosti nevyhovuje současným nárokům na provoz a bezpečnost.

Jednou z největších akcí SŽDC je také zdvoukolejnění trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Jízdní řád, který je platný od loňského prosince, už se stavebními pracemi počítal, a tak se prodloužila jízdní doba mezi krajskými městy.

Rychlost se zvýší až na 160 kilometrů

„Bude vybudována druhá kolej, modernizovány zastávky a stanice, zabezpečovací zařízení a zvýšena rychlost na 160 kilometrů v hodině. Předpokládané ukončení stavby je podzim 2015. Z těchto důvodů byl mírně snížen počet vlaků mezi Hradcem a Pardubicemi," sdělil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.

Původně měla být součástí modernizace železniční trati v kraji také Medlešická spojka. Ta se ale nakonec stavět nebude. Proti se v minulosti postavila armáda i Úřad pro civilní letectví. Elektrifikace trati by podle nich vadila leteckému provozu na sousedícím pardubickém letišti. Spojka by také byla velmi nákladná. SŽDC hledá jiné možnosti a zadá si studii budoucí podoby železničního uzlu Pardubice. 

Autor: ČTK, Lukáš Dubský

19.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Rome a Julie

Shakespeare se zamiloval. Kde? V Libni

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

Unikátní levhartí dvojčata a předčasný advent: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čtvrtek 23. listopadu 2017.

Doping? Řešení stále odsouváme, štve Hamzu

Stále nic nového. Dopingová aféra v biatlonu pořád nemá v dohledu konečné resumé. Podle šéfa českého svazu Jiřího Hamzy vedení světové federace (IBU) alibisticky jen čeká na rozhodnutí Mezinárodního olympijského výboru (MOV).  

Kandidát na fotbalového bosse Fousek: I v české komoře lidé chtějí změnu

/ROZHOVOR/ Jde znovu do boje. Podpora příznivců ho přesvědčila. Petr Fousek se opět bude ucházet o post předsedy fotbalového svazu. Na valné hromadě, která se koná 12. prosince, se o nejvyšší pozici v českém fotbale utká s Martinem Malíkem.   

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT