Zmínila plzeňský projekt spolupráce města a společností kolem Škoda Transportation jako příklad problematického projektu partnerství.

„Provází jej řada pochybností, mimo jiné o finanční výhodnosti pro město Plzeň," píše se ve zprávě. Zastupitelé za TOP 09 vyzvali vedení města, aby tvrzení BIS kategoricky odmítlo. Po opakované výzvě opozice náměstek primátora Miloslav Šimák (ČSSD) nakonec vyloučil, že by „z pozice města došlo k tomu, co ve výroční zprávě popisuje BIS".

BIS se zabývala obecně projekty PPP, kdy se propojují veřejné a soukromé peníze. Podle BIS lze prostřednictvím PPP z veřejných rozpočtů vyvádět peníze podobně, jako prostřednictvím dotací z fondů EU. „Nebezpečí je v tomto případě o to větší, že jde o skryté 'tunelování na dluh' a přenášení dlouhodobých mandatorních závazků veřejných rozpočtů na budoucí generace správců veřejného majetku," uvádí se ve zprávě.

Šimák uvedl, že město připravilo jednání, kde budou vše vysvětlovat odborníci z PMDP i vrcholní představitelé firmy, se kterou je depo realizováno. „Předpokládám, že pozveme i zástupce BIS, aby se přesvědčili, jak je smlouva nastavena," uvedl Šimák.

Teatrální gesto?

Podle Tomáše Jílka (TOP 09) jde ale jen o teatrální gesto. „Očekával bych, že vystoupíte a kategoricky popřete, že depo veřejné peníze vysává. Vaše představa, že to tu bude BIS komentovat, je dětská," řekl Jílek. Šimák nakonec prohlásil, že kategoricky vylučuje, že by z pozice města docházelo k tomu, co popisuje BIS.

Depo pro zhruba 350 vozů za 1,2 miliardy korun začne plně sloužit v areálu Škodovky příští rok. Škodovka zajišťuje od ledna po 29 let kompletní servis vozidel dopravních podniků. Kontrakt na údržbu, opravy a stavbu depa je za téměř 12 miliard korun.