Práce by měly začít už na podzim. Tato zpráva ovšem není pro všechny ryze pozitivní. Například Ejpovičtí se obáva- jí, jaké změny kvůli výstavbě v obci nastanou, a to brzy.

Čtyřkilometrový tunel, kte- rý povede z Kyšic až k plzeňským vrchům Homolka a Chlum, bude nejdelším v České republice. Současná trať se tak zkrátí asi o šest tisíc sto metrů," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla. Rychlíky v novém úseku budou moci nabrat až stošedesátikilometrovou rychlost. Výhledově se ovšem uvažuje až o dvou stech kilometrech. Tím se zkrátí i doba jízdy z Plzně do našeho okresního města, podle předběžných odhadů o šest až osm minut.

Asi polovina nového úse-ku bude v nynější stopě, před zastávkou Klabava se ale traťový oblouk narovná. „Mezi Ejpovicemi a Plzní Dou- bravkou je navržená přeložka, a to zcela mimo stávající trasu. Trať tedy mine stanici Chrást u Plzně," upřesnil Halla. V uvedené části bude zachovaná pouze jednokolejka bez trakčního vedení pro napojení trati do Radnic.

Realizace uvedeného projektu, jehož cena byla původně odhadovaná na sedm miliard korun, na sebe nenechá dlouho čekat. Začne se letos na podzim a z většiny ji má zafinancovat Evropská unie. Co nevidět bude známá i firma, která se akce ujme. Vedení SŽDC připouští možnost, že předpokládaná částka bude nakonec nižší. V takovém případě zbylé peníze investuje ještě do dalších programů.
I když se obyvatelé Rokycanska těší na komfortnější a snad i levnější dopravu, třeba Ejpovičtí v současnosti trnou hrůzou. Obec bude na dva roky výrazně zatížená. „Dojde k výměně kolejového svršku i kolejí, k předělání obou viaduktů. Postaví se nová budova se zabezpečovacím zařízením, podchod pod tratí, nástupiště a také třetí kolej směrem na Chrást," vyjmenovala starostka Marie Šrailová. Místní by si mohli oddechnout až v říjnu 2015, kdy má být vše hotovo.