Třiašedesátiletý muž byl posledním člověkem, který v uplynulém roce na silnicích v kraji zemřel. Do policejních statistik se zapsal jako číslo čtyřicet tři.

I když se může zdát, že se jedná o vysoké číslo, není tomu tak. Za posledních sedm let jde totiž o nejnižší. Proti roku 2007, kdy na silnicích v regionu zahynulo 70 lidí, je to pokles o celých čtyřicet procent.

„Řidiči nejsou ukázněnější. Spíš naopak. Velkou roli ovšem hraje to, v jakých autech dnes jezdí. Už to nejsou staré škodovky, ale vozy, které jsou mnohem bezpečnější než dříve. Proto i následky nehod nejsou tak tragické jako před lety," říká plzeňský expert na silniční bezpečnost Václav Ircing ze společnosti BESIP. „Lidé se dnes takřka automaticky připoutají, když nastoupí do auta, děti jezdí ve speciálních sedačkách, kde jsou až v sedmkrát větším bezpečí, než kdyby v ní nebyly. Když to shrnu, moderní technika značně přispívá k bezpečnosti, ale bohužel i k tomu, že lidé více riskují," upozorňuje Ircing.

O hazardérství řidičů hovoří i mluvčí policie Ivana Telekešová. „Zajímavá je totiž skutečnost, že loni došlo k největšímu počtu dopravních nehod na suchém a neznečištěném povrchu vozovky a za nezhoršené viditelnosti," zdůrazňuje mluvčí.

Celkový počet nehod, ke kterým policie loni vyjížděla, se vyšplhal na číslo 3121, což je o více než tři stovky méně než v předchozím roce.

Alarmující je ovšem počet řidičů, kteří zavinili nehodu v opilosti. „Alkohol jsme zjistili dohromady ve 279 případech. Při těchto nehodách bohužel zemřelo pět osob," uvádí Telekešová. Nejčastější příčinou nehod jsou nesprávný způsob jízdy, vysoká rychlost, nedání přednosti a předjíždění.

Nejvíce práce měli policisté v krajské metropoli, kde za celý rok zasahovali u téměř jedenácti set nehod. Nejméně naopak na Rokycansku, kam nevyjížděli ani dvěstěkrát. Nejčastějším dnem, kdy se bouralo, je dlouhodobě pátek.