Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plzeňská lávka přes Radbuzu se demolovat nebude

Plzeň - Vladimír Suchan z Plzně byl jedním z těch, kteří se v osmdesátých letech 20. století podíleli na stavbě dvojité železobetonové lávky spojující demolovaný DK Inwest s protějším břehem Radbuzy.

15.4.2012
SDÍLEJ:

Současný stav dvojité železobetonové lávky. Brzy po ní budeme chodit do centra CorsoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

„V inženýrském závodě Škodovky jsem měl za úkol technologickou přípravu lávek. Tehdy ještě nebyly k dispozici veliké autojeřáby, které by mohly hotové lávky položit na místo. Proto se zvolil systém zasouvání lávek do jejich konečné polohy. To však komplikovala skutečnost, že dům kultury již částečně stál, a tak se lávky nedaly celé montovat na břehu a na místo je poté zasunovat,“ vzpomíná Suchan.

Jednotlivé díly lávky tedy dělníci po jednom přidávali k již smontované a vysunuté části, podepřené v přesně vypočtené vzdálenosti pilíři železničního mostu zapůjčenými od vojenských ženistů.

„Další komplikací byly mrazy. Lávky jsou vyrobeny z materiálu, který při jeho svařování vyžadoval určitou teplotu nad bodem mrazu. Svařování dílů se tak muselo provádět ve vyhřívaných přístřešcích. Když byly lávky na místě určení, všichni zúčastnění si oddechli, protože vše dobře dopadlo,“ dodává Vladimír Suchan.

Lávky využívají chodci i cyklisté, kteří se chtějí vyhnout frekventovanému Wilsonovu mostu. Znamenají také zkrácení cesty z centra města na polikliniku, úřady a sídla různých firem na Denisově nábřeží. A svůj účel plnit nepřestanou. „S lávkami nemáme v úmyslu hýbat. Jsou majetkem města, nejsou tedy v naší kompetenci, navíc budou důležitou spojkou pro chodce do budoucího multifunkčního centra Corso,“ říká Jan Piskáček, mluvčí firmy Amádeus Real, která bude budoucí centrum provozovat.

„Rekonstrukce lávky je zahrnuta v následných územních plánech. Její zachování a úprava je jednou z podmínek, kterou má developerská firma zajistit,“ potvrzuje náměstek primátora Plzně Petr Rund.

První lávku ze dvou, spojující DK Inwest a Anglické nábřeží, postavili dělníci v roce 1983

Autor: Lucie Sichingerová

15.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Německý policista. Ilustrační foto.

V burce si v Německu za volant už nesednete

Hayato Okamura
3 9

Budeme pracovat, aby to nebyl konec demokracie, říká bratr Tomia Okamury Hayato

EXKLUZIVNĚ

Vítěz voleb Andrej Babiš: Menšinová vláda ANO je poslední možnost

Den po sečtení hlasů se už intenzivně začalo jednat o povolebním uspořádání. Šéf hnutí ANO Deníku nastínil, jaké budou jeho první kroky.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

České ragby chce na MS, na Barbary zatím nemá

Mezi nejlepší světové týmy se česká reprezentace nikdy neprobojovala. V mezinárodním žebříčku figuruje až na dvaatřicátém místě a většinu jejích zápasů navštěvuje sotva pár stovek diváků. Taková je realita domácího mužského ragby. Plán je ale jasný: brzy to změnit.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se toi v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení