U projíždějícího rychlíku vykolejily dva poslední vozy a narazily do vlaku, který stál v protisměru na vedlejší koleji. U něj vykolejila lokomotiva. Zranilo se kolem 50 lidí, z toho sedm mělo středně těžká poranění, ostatní byli zraněni lehce, do nemocnic převezli záchranáři 15 osob. Stanice Horažďovice – předměstí je po nehodě mimo provoz, místo vlaků mezi Nepomukem a Strakonicemi jezdí autobusy.

„Hasičům SŽDC se zhruba kolem půlnoci podařilo odstranit dva havarované železniční vozy, do dnešní chvíle zůstává na místě vykolejená lokomotiva. Drážní hasiči neustále pracují na jejím odstranění," řekl Illiaš. Hasičům pomáhal se odstraněním vozů z kolejí vyprošťovací tank. Hasiči oba vykolejené a poškozené vagony dostali mimo kolejiště na pole, protože nebyly schopné samostatné jízdy po kolejích. Pracovníci Českých drah začnou dnes rozebírat vozy na součástky a odvezou je do depa. Podle mluvčí ČD Radky Pistoriusové se nebudou vagony opravovat, ale půjdou do šrotu. Při nehodě vznikla na lokomotivě a vagonech škoda 12 milionů, škoda na kolejích je půl milionu korun.

Zbývá lokomotiva

Během dopoledne musejí drážní hasiči ještě vyprostil vykolejenou lokomotivu. Podle Pistoriusové má asi 90 tun, vyproštění komplikuje fakt, že je v oblouku trati. Proto bude zřejmě obnovení plného provozu oproti původnímu předpokladu o dvě hodiny později.

Při nehodě se poškodilo několik desítek metrů kolejí, které bude třeba po odstranění lokomotivy opravit. „Ovšem vzhledem k tomu, že v místě nádraží je právě rekonstrukce železničního uzlu, tak je všechna potřebná technika, včetně té těžké, na místě, takže by neměl být problém poškozený železniční svršek opravit," dodal Illiaš.

Vykolejily vagony u rychlíku 668 Rožmberk jedoucího z Brna a Českých Budějovic do Plzně. Vagony narazily do přední části rychlíku Vajgar, který jel z Plzně do Brna. Příčinou nehody by mohla být podle Drážní inspekce špatně přehozená výhybka. Pravděpodobně byla přehozena přímo pod projíždějícím vlakem, takže jeho poslední a předposlední vůz vykolejil