„Letos se koná již jedenáctý ročník srazu. Ze Švihova budeme pokračovat do Chudenic. Z kempu jsme jeli společně, asistovala nám policie. Lidé se zastavili na rozhledně Bolfánek a dostali od nás další tipy na zajímavosti v okolí. Po cestě také plnili různé úkoly. Večer se pak účastníci srazu vrátili do kempu, kde byli vyhodnoceny úkoly a na programu byla zábava až do rána," informoval organizátor srazu Michal Sýkora.

K tomu, aby se člověk stal majitelem takzvaného „malucha" vedou různé důvody. „Když jsem si dělal řidičský průkaz, říkal jsem si, že si něco koupím. Maluch se mi strašně líbil, takže jsem si ho koupil a následně jsem založil klub. Od té doby dělám tyto srazy," popsal Sýkora.

Auta jsou technicky poměrně jednoduchá. „Motor má obsah 650 kubíků, je vzduchem chlazený, výkon je asi 24 koní. Výhodou je, že auto se dá opravit na koleně. Ačkoli ta auta nejsou nejmladší, není příliš těžké držet je při životě. Fiat je přestal vyrábět v devadesátých letech. Je potřeba přiznat, že auta jsou relativně poruchová, ale opravy jsou snadné a náhradních dílů je dost," informoval Sýkora.

Mnoho lidí si své „maluchy" hýčká. Nakupují náhradní díly v Itálii, kde jsou kvalitnější než v Polsku, auta lakují speciálním lakem a jejich hodnota pak roste.
Na srazu byl vidět i unikátní kabriolet. Tím přijel Jan Koutský z Tábora. „Auto jsem si přivezl z Německa. Dnes má hodnotu asi 100 tisíc korun, ale o prodeji jsem nikdy neuvažoval. Letí na to holky," konstatoval se smíchem Koutský.

Malý vůz má mnoho zvláštností, nastartovat se například dá klackem. „To je „vychytávka". Auto se startuje ručním startérem, ale když se přetrhne lanko, stačí správně dlouhý klacek. Vůz jsem si koupila jako matka samoživitelka. Byl levný, měl levný provoz a věrně mi sloužil. Do dnešního provozu to není, dnes se s ním jezdí pro radost," konstatovala Dagmar Pečenková z Prahy.