Plzeňan Břetislav Grüner říká: „Stačí vyjet ven z Plzně, například mezi Třemošnou a Horní Břízu, a nestačíte se divit. Připadáte si, že jedete v uzavřeném korytě," popisuje muž. „Když pomineme estetickou stránku věci, je to značně nebezpečné, zvláště v členitém terénu nebo v zatáčkách, kdy mnohdy vidíte protijedoucí vozidlo na poslední chvíli," dodává s tím, že motoristé nemají často šanci ani zahlédnout zvěř, která se chystá přeběhnout silnici z jednoho pole na druhé.

Jana Kašparová, ředitelka Oblastní správy Sever krajských silničářů (obstarává bývalé okresy Plzeň-sever, Plzeň-město, Rokycany, Tachov) tvrdí, že jejich stroje začaly trávu likvidovat v druhé půli května. „Takzvaná první seč skončí do 25. června," uvedla. První seč znamená krajnici a jeden pruh vedle ní. „Druhá seč bude následovat v příštím měsíci, třetí pak v srpnu a září, ta bude kompletní – až k polím," dodala Jana Kašparová.

Ředitel Oblastní správy Jih (Plzeň-jih, Domažlice, Klatovy) Jiří Velíšek dodal, že jeho podřízení budou s první sečí hotovi zhruba ve stejnou dobu. „Do konce června," konstatoval s tím, že silničáři při sekání přerostlé trávy postupují podle silničních tříd. Nejprve jsou vždy na řadě nejdůležitější tahy, po nich silnice II. a III. třídy.

Strážci zákona nabádají motoristy k opatrnosti. „Policisté doporučují řidičům ve chvíli, kdy mají z vozidla omezený výhled, zejména přizpůsobit rychlost jízdy dopravní situaci. Velkou roli hraje také předvídavost," konstatoval policejní mluvčí Jan Koželuh.